Încă un tren SF va circula pe căile ferate din România: „Coradia Polyvalent“, produs de Alstom, va testa viteza de 160 km/h pe ruta Simeria-Sighişoara

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Alstom, lider al consorţiului compus din Alcatel Lucent România şi Pas 97 Impex, va furniza companiei naţionale de căi ferate din România (CFR SA) o nouă soluţie de management al traficului, pentru segmentul de mare viteză Sighişoara-Coşlariu-Simeria. Iar pentru testarea tronsonului, Alstom va introduce un tren regional - „Coradia Polyvalent hibrid“ - care va atinge 160 km/h.

Partea de contract care îi revine companiei Alstom are o valoare de aproximativ 100 de milioane de euro.

Proiectul este finanţat din fonduri europene în proporţie de 85%.

Acest proiect reprezintă partea cea mai complexă a lucrărilor de modernizare şi reabilitare a tronsonului de cale ferată de circa 170 km lungime.

Lucrările sunt prevăzute a fi finalizate în termen de 40 de luni.

Noul sistem de semnalizări va permite creşterea vitezei de transport feroviar până la 160 km/h.

Pentru a testa si măsura performanţa sistemelor furnizate, Alstom va pune la dispoziţia CFR un tren regional, «Coradia Polyvalent» hibrid (electric şi diesel), complet echipat pentru testare şi măsurare“, se arată într-un comunicat al companiei Alstom.

Un design special

Am lucrat cu mare atenţie în a găsi cea mai bună soluţie dedicată acestui segment de cale ferată, astfel că acest proiect va contribui semnificativ la asigurarea unui transport rapid şi sigur în regiune.
Suntem convinşi că pasagerii vor aprecia nu numai viteza şi confortul pe acest segment modernizat, dar şi designul şi facilităţile trenului de testare, văzut de către noi ca soluţie de viitor pentru nevoile de transport de pasageri de la noi din ţară
”, a declarat Gabriel Stanciu, directorul general al Alstom Transport România.

Şi electric, şi diesel

Coradia Polyvalent este rezultatul tehnologiei create de-a lungul a 30 de ani de experienţă.

Aceasta este singura generaţie de trenuri cu podea joasă dintr-un capăt în altul care integrează sistemul energetic hibrid (atât electric, cât şi diesel), pentru a le oferi pasagerilor o experienţă total nouă de a călători cu trenurile regionale.

Sistemul energetic hibrid al trenului Coradia Polyvalent reduce impactul trenului asupra mediului şi adaptează sistemul său de tracţiune pentru infrastructura existentă, atât pentru liniile electrificate, cât şi pentru cele neelectrificate.

Mai mult, concepţia sa facilitează operaţiunile de mentenanţă astfel încât timpii de imobilizare să fie cât mai reduşi cu putinţă.

Reamintim că, în prezent, un alt tren ce pare a fi desprins tot din filmele SF - produs de compania Softronic - şi numit Hyperion circulă pe ruta Craiova-Bucureşti-Braşov, iar în zona Câmpina atinge cele mai mari viteze, aproximativ 140 km/h.

În sezonul estival, Hyperion a circulat pe ruta Bucureşti-Constanţa, atingând de data aceasta viteze de 160 km/h.

Soluţii pentru cele mai rapide linii ferate

Alstom este lider mondial în tehnologia ERTMS (European Rail Traffic Management System / Sistemul European de Management al Traficului Feroviar) şi are contracte în 23 de ţări.

Acestea acoperă 12.500 km şi peste 4.600 de trenuri. Compania a oferit soluţii pentru şapte dintre 12 cele mai rapide linii de cale ferată de mare viteză ale lumii care folosesc această tehnologie.

În România, acesta este al doilea proiect în care Alstom foloseşte soluţia Atlas 200.

De asemenea, Alstom a fost primul producător care a furnizat soluţii bazate pe această tehnologie concomitent pentru liniile de foarte mare viteză (Roma-Napoli, Italia), pentru liniile de mare viteză transfrontalieră (de la Liége, Belgia, la graniţa germană), pentru linia cu cel mai intens trafic (Mattstetten-Rothrist din Elveţia) şi pentru o linie dedicată exclusiv transportului de marfă (Linia Betuwe din Olanda).

Cele mai importante proiecte pe care compania le derulează în România sunt lucrările de mentenanţă oferite companiei Metrorex, printr-un contract de 15 ani, precum şi o serie de lucrări de modernizare şi reabilitare pentru CFR.


Despre Alstom

Alstom este lider mondial în domeniul producerii şi transportului energiei electrice, precum şi în infrastructura feroviară. Grupul este un punct de referinţă pentru tehnologiile inovatoare şi ecologice.

Alstom construieşte cele mai rapide trenuri din lume, precum şi metrourile automate cu cea mai mare capacitate şi furnizează soluţii integrate pentru centrale la cheie şi servicii asociate pentru o gamă largă de surse de energie, incluzând hidro, nuclear, gaz, cărbune şi eolian.

Alstom propune o gamă largă de soluţii pentru transportul energiei electrice, în special în domeniul reţelelor inteligente (smart grids).

Grupul are în prezent 93.000 de angajaţi în aproximativ 100 de ţări şi a înregistrat vânzări de peste 20 miliarde de euro şi comenzi de 21,5 miliarde de euro în anul financiar 2013/14.

Alstom este, de peste 20 de ani, un partener de încredere al României în domeniul energetic şi al transportului.

Cu aproximativ 1.000 de angajaţi în centrele de producţie şi birourile din Bucureşti, Alstom este un furnizor tradiţional de echipamente, servicii, soluţii integrate şi proiecte complexe pentru clienţii săi din România, centrale electrice şi clienţi industriali, în domeniul producerii si transportului energiei, precum şi transportului feroviar.

În România, Alstom derulează proiecte de reabilitare bazate pe tehnologii avansate în sectoarele Power, Transport şi Grid.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite