Grupul Renault se reorganizează. Dacia devine autonomă
0Grupul Renault a anunţat joi un amplu plan de reorganizare, în jurul mărcilor sale, şi nu în funcţie de zone geografice, mărci care vor fi regrupate în patru unităţi de business: Renault, Dacia, Alpine şi New Mobility.
Proiectul vizează crearea unei structuri organizaţionale mai simple şi mai orientate spre rezultate, obiectivul fiind o calitate mai bună a produselor şi marje mai mari.
Mai precis, organizarea Renault nu va mai fi realizată pe „zone geografice”, ci în jurul a patru mărci puternice. Va exista marca Renault, gestionată direct de noul director general de la Groupe Renault, Luca de Meo. Marca Dacia va fi separată şi va fi gestionată de Denis Le Vot, directorul grupului Regiuni, Vânzări şi Marketing. Cyril Abiteboul, director general Renault Sport Racing, va gestiona marca Alpine. Va exista o nouă marcă, intitulată New mobilities, care va fi gestionată de Clotilde Delbos.
Astfel, „va exista un coordonator pentru fiecare marcă. Acest lucru ne va permite să fim mai concentraţi asupra clientului”, a spus Lua de Meo, fost şef al Seat, din grupul Volkswagen, care a ajuns la începutul lunii iulie în fruntea producătorului francez Renault.
„Compania trebuie să facă trecerea de la o căutare a volumelor la o căutare de valoare şi profitabilitate. Organizarea în jurul a patru mărci puternice va permite lucrul într-un mod mai simplu, mai orientat spre pieţe şi spre consumatori, în căutarea celui mai bun rezultat posibil. Acest lucru este esenţial pentru revenirea grupului”, a declarat noul director general de la Groupe Renault, Luca de Meo.
Renault precizează că, imediat ce va fi finalizat, planul de reorganizare va fi comunicat şi reprezentanţilor angajaţilor.
În ceea ce priveşte marca românească Dacia, Luca de Meo afirmă că „poziţionarea sa ca o maşină low-cost este foarte puternică. Brandul nu ar trebui să se abată de la această poziţionare originală, dar ar trebui să aibă o imagine mai cool”.
Constructor de automobile din 1898, Grupul Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule în 2019. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.