Grindeanu: A început licitația pentru modernizarea căii ferate București - Giurgiu Nord Frontieră

0
Publicat:

Joi, 23 mai, a început licitația pentru modernizarea liniei de cale ferată București - Giurgiu Nord Frontieră, mai exact, pentru Lotul 2 din acest traseu, potrivit unei postări realizate de  ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

foto cale ferată București-Giurgiu Nord Frontieră
A început licitația pentru modernizarea căii ferate București-Giurgiu Nord Frontieră Foto: Facebook

Contractul, cu o valoare de 2,25 miliarde de lei, prevede într-o perioadă de 36 de luni activități de proiectarea (6 luni) și lucrări de modernizare (30 de luni) pe o lungime de 93,45 km de cale ferată. Pe Lotul 2 se vor executa inclusiv lucrări de electrificare și de semnalizare, prin implementarea sistemului ERTMS”, a menționat Sorin Grindeanu în postarea sa.

Finanțarea acestui contract este asigurată din Fondul de Coeziune prin Mecanismul European de Interconectare (CEF).

Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 1 iulie 2024.

Linia de cale ferată București Nord- Giurgiu Nord Frontieră preia traficul feroviar de pe cele două coridoare centrale care tranzitează teritoriul României și asigură legătura Coridorului Rhin- Dunăre cu țările din partea de sud-est a Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia). 

Indicatorii tehnico-economici pentru această linie de cale ferată au fost aprobați încă din luna decembrie a anului trecut, când lucrările au fost estimate la aproximativ 3 miliarde de lei. 

Aceasta este o linie importantă, care face legătura între Coridorul Rhin-Dunăre (fostul Coridor IV) şi ţările din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia), prin traversarea Dunării pe Podul Prieteniei, în sectorul de graniţă dintre România şi Bulgaria. Linia de cale ferată Bucureşti Nord - Giurgiu Nord este prima linie înfiinţată în România. Valoarea totală a investiţiei este de circa 2,89 miliarde de lei, iar durata de execuţie a proiectului de investiţii este de 36 luni”, se arată în comunicat.

Finanţarea obiectivului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility - CEF), de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, şi din venituri proprii ale CFR, precum şi din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite