Modernizare CFR de 3 miliarde de lei: Încep lucrările la tronsonul București Nord - Giurgiu

0
Publicat:

Guvernul a aprobat, joi seară, prin hotărâre, indicatorii tehnico-economici pentru modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră, lucrare de utilitate publică de interes naţional.

foto cale ferată CFR
Încep lucrările la tronsonul București Nord - Giurgiu Nord Frontieră

Potrivit unui comunicat al Executivului, linia de cale ferată Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră este parte a reţelei TEN-T Comprehensive (reţeaua TEN-T- globală sau extinsă) şi este amplasată pe ruta fostului coridor IX Pan-European.

„Aceasta este o linie importantă, care face legătura între Coridorul Rhin-Dunăre (fostul Coridor IV) şi ţările din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia), prin traversarea Dunării pe Podul Prieteniei, în sectorul de graniţă dintre România şi Bulgaria. Linia de cale ferată Bucureşti Nord - Giurgiu Nord este prima linie înfiinţată în România. Valoarea totală a investiţiei este de circa 2,89 miliarde de lei, iar durata de execuţie a proiectului de investiţii este de 36 luni”, se arată în comunicat.

Finanţarea obiectivului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility - CEF), de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, şi din venituri proprii ale CFR, precum şi din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

Proiectul face parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT). 

Executivul a adoptat în anul 2021 Hotărârea de Guvern privind Programul Investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021 - 2030, act normativ care modifică şi completează Master Planul General de Transport al României.

Aprobarea acestui Program Investiţional reprezintă unul din jaloanele asumate de România în cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă şi care trebuiau îndeplinite până în 31 decembrie, fiind şi o condiţie favorizantă pentru aprobarea noului cadru financiar multianual 2021 - 2027, se precizează în comunicatul Ministerului Transporturilor.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite