Gigantul auto Continental vrea să își reducă personalul la nivel global cu 3%
0Continental AG, unul din cei mai mari producători europeni de componente auto, ar putea anunţa luni concedierea a 5.500 de angajaţi, reprezentând 3% din forţa sa de muncă la nivel global, a anunţat revista germană Manager Magazin, citând surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Peste 1.000 de concedieri vor avea loc la aproximativ 30 de locaţii din Germania, cele mai multe vizând funcţii administrative. Deocamdată nu vor fi concedieri pe segmentul de producţie şi dezvoltare, susţine Manager Magazin, potrivit Bloomberg.
Directorii grupului german au fost informaţi vineri de planificatele concedieri, iar angajaţii vor primi înştiinţările luni, a informat revista.
Purtătorul de cuvânt al companiei cu sediul la Hanovra, Marc Siedler, a precizat că în prezent Continental analizează noi măsuri pentru a îmbunătăţi competitivitatea diviziei auto. „Aceste măsuri includ posibile modificări ale structurilor administrative, pentru a permite luarea mai rapidă a deciziilor în viitor, şi reducerea costurilor”, a declarat oficialul Continental.
Marc Siedler a adăugat că prima dată Continental îi va informa pe angajaţii săi, apoi opinia publică, după ce vor fi luate decizii concrete.
Continental se aşteaptă în anul fiscal 2023 la vânzări consolidate de aproximativ 42 - 45 miliarde de euro, o marjă a profitului ajustat între 5,5% - 6,5%, costuri suplimentare de aproximativ 1,7 miliarde de euro în urma majorării preţurilor la materiile prime şi la energie, precum şi a creşterii salariilor şi a costurilor logistice.
Continental a fost primul mare nume internaţional care a pariat pe producţia de anvelope în România, pornind activitatea la Timişoara înaintea celor de la Michelin la Floreşti sau Pirelli la Slatina. Dacă în acei ani grupul german era cunoscut pentru anvelopele sale, în anii ce au urmat Continental a devenit sinonim cu componentele electronice şi unele dintre cele mai avansate sisteme din lume proiectate şi produse la Timişoara sau Sibiu.
În anul fiscal 2023, compania estimează un avans anual al producţiei globale de maşini şi vehicule comerciale uşoare între 2% şi 4%, la aproximativ 82,3 milioane de unităţi.