Efectele crizei. Renault renunţă la 15.000 de angajaţi şi pune pe pauză extinderea din România
0Producătorul auto francez Renault, aflat în dificultate financiară, va renunţa la aproximativ 15.000 de angajaţi în întreaga lume şi va pune pe pauză proiectele de creştere a capacităţii de producţie din România şi Maroc, scrie Le Figaro.
Renault a publicat vineri un plan de reducere a costurilor, prin care va economisi 2 miliarde de euro în următorii trei ani. Compania care are 180.000 de angajaţi la nivel mondial susţine că intenţionează să reducă forţa de muncă „fără concedieri”, prin plecări voluntare, pensionări şi mobilitate internă sau măsuri de recalificare, au declarat surse pentru AFP.
Astfel, compania plănuieşte să renunţe la 15.000 de locuri de muncă la nivel mondial, dintre care 4.600 în Franţa.
Totodată, capacităţile de producţie la nivel global vor scădea, de la 4 milioane de vehicule în prezent la aproximativ 3,3 milioane.
Renault va suspenda planurile de extindere a capacităţii la fabricile din România şi Maroc şi intenţionează să-şi reducă capacitatea de producţie în Rusia, activităţile sale mecanice în Coreea de Sud şi fabricarea de cutii de viteze în Turcia.
La Dacia era în derulare un proiect de 100 milioane euro pentru creşterea cu 15% a capacităţii de producţie. O parte din acest proiect a fost realizată, însă restul se suspendă. Punerea „pe hold” a fost făcută înainte de criza Covid-19.
Proiectul ar fi trebuit să ducă la 406.000 de maşini pe an capacitate de producţie, faţă de 350.000.
Potrivit HotNews, ar putea avea de suferit şi producţia de cutii de viteze din România, fiindcă Renault vorbeşte despre un studiu pentru „raţionalizarea activităţilor de fabricaţie a cutiilor de viteze în lume”.
Renault a anunţat în februarie primele sale pierderi anuale în zece ani şi a anunţat o reducere a costurilor fixe de două miliarde de euro pe an. Dificultăţile producătorului, care suferă de supraproducţie, au precedat pandemia Covid-19, dar au fost agravate de criză.