Drumul Expres Focșani-Brăila: Contractul pentru proiectarea și execuția celor 73 km a fost transmis SEAP
0CNIR a transmis, marți, spre publicare în SEAP contractul pentru proiectarea și execuția acestui nou drum de mare viteză (73 km), a anunțat marți ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
„Pas important pentru construcția Drumului Expres Focșani-Brăila!
CNIR a transmis, astăzi, spre publicare în SEAP contractul pentru proiectarea și exrcuția acestui nou drum de mare viteză (73 km)”, a anunțat marți ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 28 octombrie 2024.
Câștigătorul contractului va avea la dispoziție maximum 42 de luni (6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție) și 5,3 miliarde de lei (fără TVA) pentru construcția Drumului Expres Focșani-Brăila.
Noul drum expres va asigura legătura între Autostrada Moldovei (#A7), Podul peste Dunăre de la Brăila și Drumul Expres Brăila-Galați (DEx6).
Pe traseu vor fi construite inclusiv:
- 57 poduri și pasaje;
- 2 Parcări de scurtă durată;
- două Spații de servicii;
- un Centru de Întreține și Coordonare;
- un Centru de Monitorizare și Informare.
Proiectul Drumului Expres Focșani-Brăila a fost avizat pe 25 m ai a.c. de Ministerul Transporturilor.
În 2020, atunci când a fost gândit prima data traseul pentru Drumul Expres Focșani-Brăila, au fost luate în calcul patru variante de trasee, cu lungimi cuprinse între 75 şi 81 de kilometri, reprezentanţii firmei care realizează studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic arătând că drumul expres are cinci noduri rutiere. Nodul din capăt va fi situat la sud – est de Focşani şi va asigura descărcarea traficului de pe viitoarea autostrada A7.
La acel moment, se specula că proiectul va fi finalizat în anul 2024. „Se lucrează la un studiu de analiză de soluţii, cu 4 variante de traseu. Una din variante atinge o fâşie din situl Natura 2000, în zona Vulturu. Nu ştiu ce faună este protejată acolo. Prin eliminare, din patru variante o să rămână două, apoi una în final. Cred că într-o lună şi jumătate vom şti varianta finală. Din ce s-a discutat ieri, cel târziu în anul 2024 se va circula pe acest drum expres. După finalizarea studiului, se organizează licitaţie pentru proiectare şi execuţie”, a declarat Marian Paraschiv, directorul Şecţiei de Drumuri Naţionale Vrancea, pentru „Adevărul”, acum patru ani,
Circa 15 milioane de lei va plăti Compania de Autostrăzi pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic pentru drumul expres de la Focşani la Brăila - „Milcovia Expres” cu finanţare asigurată din fonduri europene nerambursabile.
Potrivit informaţiilor din caietul de sarcini realizat în anul 2020, profilul transversal al drumului va avea caracteristicile unui drum expres cu 2x2 benzi de circulaţie (3,5m/bandă), zonă mediană de 3 metri şi acostamente de 2x2,25m din care 0,75m benzi de încadrare cu aceeaşi structură rutieră ca a benzilor de circulaţie şi 1,5m acostament consolidat.