CNAIR: A început procesul de montare a tablierilor metalici pe şantierul Podului Suspendat de la Brăila VIDEO

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Facebook Ionel Scrioşteanu
Foto: Facebook Ionel Scrioşteanu

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, marţi, noi imagini de pe şantierul Podului Suspendat de la Brăila, precizând că a început procesul de montare a tablierilor metalici.

„A început procesul de montare a tablierilor metalici pe şantierul Podului Suspendat de la Brăila.”, au transmis reprezentanţii CNAIR pe pagina de Facebook.

În urmă cu câteva zile, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scrioşteanu, anunţa că la podul suspendat de peste Dunăre se montează tabierul viaductului spre Brăila.

„Au fost ridicate grinzile necesare realizării viaductului de acces Brăila. Pentru aceste lucrări de amploare a fost folosită o macara ce ridică până la 600 de tone.”, a transmis oficialul în data de 17 decembrie.

Tot săptămâna trecută, Ionel Scrioşteanu mai anunţa că stadiul lucrărilor la podul suspendat peste Dunăre a ajuns la 60%. 

„Este ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră, cel mai mare din România şi al treilea din Europa, ca dimensiune”, preciza secretarul de stat.

Potrivit acestuia, investiţia presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri vor fi pe teritoriul judeţului Tulcea. 

„Deasupra Dunării va fi podul suspendat în lungime 1,9 kilometri. Podul va avea trei deschideri: o deschidere principală (1120 m) şi două deschideri laterale de 489,65 m pe malul Brăila şi de 364,65 m pe malul Tulcea. 

De o parte şi de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal va avea două benzi pe sens şi va lega judeţul Brăila de judeţul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, vor fi realizate intersecţii giratorii, 33 de poduri, podeţe, pasaje şi o staţie de taxare.”, a explicat reprezentantul Ministerului Transporturilor.

Acesta a mai adăugat că pilonii au 192 m înălţime totală de la partea superioară a fundaţiei şi sunt localizaţi în aproprierea malurilor. 

„Fiecare pilon este prevăzut cu scări şi lift, accesul fiind permis din benzile de întreţinere localizate pe ambele părţi ale tablierului. La pilonul Brăila sunt 72 piloţi de 40 metri lungime, iar la pilonul Tulcea sunt 72 piloţi de 38 metri lungime.”, a explicat oficialul. 

Conform sursei citate, în cadrul Master Planului General de Transport, podul figurează ca parte a Drumului Expres Buzău – Brăila – Tulcea – Constanţa, drum planificat a se realiza în perioada 2020–2030, care va conecta Nordul Munteniei şi Sudul Moldovei de Nordul Dobrogei, unde se află Delta Dunării.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite