Ce spune OTP Bank despre procesul pierdut definitiv cu ANPC: Clauzele abuzive au fost deja eliminate încă din 2010 din majoritatea contractelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
OTP Bank spune că modalitatea de eliminare a clauzelor abuzive este un aspect netranşat de justiţie, fiind mai mult "o procedură formală"
OTP Bank spune că modalitatea de eliminare a clauzelor abuzive este un aspect netranşat de justiţie, fiind mai mult "o procedură formală"

Banca maghiară OTP Bank, care a pierdut definitiv primul proces colectiv din România pe clauze abuzive, afirmă că instanţa a extins cazul de la 400 la 8.000 de clienţi, dar în cazul a 7.600 dintre aceştia s-a eliminat dreptul băncii de a majora unilateral dobânda încă din 2010, prin aplicarea prevederilor OUG50/2010.

„Pentru o informare corectă şi completă, precizăm faptul că procesul a fost demarat iniţial pentru cei aproximativ 400 de clienţi care au refuzat semnarea actelor adiţionale întocmite în baza OUG 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori. Instanţa a extins pe parcurs procesul pentru 8.000 de clienţi, dar în cazul a 7.600 dintre aceştia, au fost eliminate deja respectivele clauze încă din anul 2010, atunci când au fost implementate prevederile OUG 50/2010, prin eliminarea dreptului băncii de a modifica unilateral nivelul dobȃnzii“, se arată într-un punct de vedere al instituţiei de credit, remis „Adevărul“.

Citeşte şi E oficial: Dobânda practicată de către OTP Bank a fost abuzivă. ANPC a câştigat definitiv procesul colectiv cu banca. Clienţii îşi pot cere banii înapoi

„Astfel, în esenţă, modalitatea de eliminare a clauzelor abuzive este un aspect netranşat în mod evident prin hotărȃrea judecatorească, ci mai degrabă o procedură formală, atȃt timp cȃt prevederile acestora nu au produs efecte în cazul clienţilor care nu au acceptat aplicarea OUG 50/2010 sau au fost eliminate din contractele implementate ca urmare a aplicării OUG 50/2010, încă din anul 2010.

Ȋn plus, dorim să amintim faptul că prin aplicarea OUG50/ 2010, toate contractele OTP Bank Romȃnia sunt conforme cu toate prevederile legale, însă clienţii au avut posibilitatea refuzului de aplicare a ordonanţei dată prin Legea 288/2010 de aplicare a OUG 50/2010“, mai arată OTP Bank.

Citeşte şi OTP Bank începe conversia creditelor în franci şi promite reduceri de până la 25% din sold. Nu beneficiază de ofertă cei cu întârzieri de peste 90 de zile

Această afirmă că a lansat, în decembrie 2015, un program de conversie dedicat creditelor în franci elveţieni, bazat pe soluţii personalizate. „Acestea presupun reduceri substanţiale ale datoriilor actuale ale clienţilor, urmând ca sumele rămase după aplicarea discountului să fie convertite în RON sau EURO, la alegerea clientului. Ȋn definirea termenilor contractuali, oficialii băncii au ţinut cont de informaţiile primite din partea clienţilor şi reprezentanţilor asociaţiilor de profil, pe marginea soluţiilor ce vizează creditele în CHF.  Pȃnă în momentul de faţă, 80% dintre clienţii băncii cu credite în CHF deja şi-au exprimat interesul de a beneficia de programul de conversie“, afirmă OTP Bank.

Citeşte şi Războiul clauzelor abuzive din contracte: ANPC a câştigat un proces cu OTP Bank

Reamintim, Autoritata Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a câştigat joi definitiv litigiul cu OTP Bank, acesta fiind primul proces colectiv câştigat împotriva unei bănci.

Curtea de Apel Bucureşti a confirmat miercuri decizia instanţei de fond, care a eliminat anul trecut clauza ce permitea băncii modificarea unilaterală a dobânzii.

Decizia nu obligă şi plata de către bancă a sumelor încasate în plus, dar clienţii au acum cale liberă în justiţie să solicite acest lucru, dat fiind victoria consfiinţită în instanţă.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite