CBRE: Bucureştiul şi Praga, oraşele din Europa Centrală şi de Est care atrag cei mai mulţi retaileri

0
Publicat:
Ultima actualizare:
retailer fashion

Nu mai puţin de 80 de noi branduri consacrate din retail au intrat pe piaţa din Europa Centrală şi de Est în ultimul an, iar capitalele României şi Cehiei au atras 28% din total, arată o analiză CBRE.

Nu mai puţin de 80 de noi branduri consacrate din retail au intrat pe piaţa din Europa Centrală şi de Est în ultimul an, iar capitalele României şi Cehiei au atras 28% din total, arată o analiză CBRE.

Astfel, într-o perioadă în care numărul proiectelor şi al dezvoltatorilor de spaţii comerciale se află pe un trend ascendent, Bucureştiul a atras 22 de noi retaileri din întreaga lume în principalele centre comerciale din oraş şi ocupă, alături de Praga, capitala Cehiei, prima poziţie în topul regional privind atragerea de noi investiţii de profil, potrivit analizei citate.

Cei 80 de noi retaileri nou intraţi în regiune au deschis, doar în cursul anului trecut, peste 85 de noi spaţii comerciale, dintre care aproximativ jumătate sunt lanţuri de magazine din Italia, Statele Unite ale Americii sau Marea Britanie.

„Nivelul consumului şi cheltuielile cu retailul din ţările dezvoltate ale Europei Centrale şi de Est au crescut cu 6,6% în 2016, însă păstrează în continuare un nivel redus faţă de statele din Vestul Europei. Centrele comerciale moderne, retail park-urile sau spaţiile comerciale stradale s-au dezvoltat într-un ritm accelerat în regiune, ceea ce a condus la o creştere puternică a interesului retailerilor pentru extindere, lucru care creează premisele intrării unor noi nume în ECE. România este a doua cea mai populată ţară din regiune, cu semnale pozitive clare în privinţa evoluţiei economice, a creşterilor salariale, cât şi a cheltuielilor, iar toate aceste semnale vor atrage noi jucătorila nivel local”, crede Walter Woelfler, Head of Retail, CBRE CEE, prezent recent la evenimentul CEE Retail Days, desfăşurat pentru prima dată în Romania.

Potrivit datelor CBRE, 34% din total reprezintă branduri de lux şi destinate segmentului de business, iar 13% a fost reprezentat de cafenele şi restaurante.

Retaileri precum Forever 21, Uterque, 4F, O bag, US Polo, COŞ, Skechers, Superdry sau NYX sunt doar câteva nume care şi-au extins activitatea în regiunea Europei Centrale şi de Est, toţi inaugurând spaţii comerciale şi în Romania.

„Analizăm aproximativ 3.000 de contracte pe care agenţii CBRE le încheie în EMEA, iar datele arată că cea mai mare parte dintre acestea vin din industria fashion şi zona restaurantelor şi a cafenelelor. F&B (Food & Baverage) continuă să crească, iar dezvoltatorii alocă suprafeţe din ce în ce mai mari acestor zone, fiind un trend care va continua şi în anii următori, România find puternic reprezentată şi influenţată de această tendinţă”, a mai punctat Walter Woelfler.

Topul oraşelor europene cu cele mai multe branduri atrase pe piaţă

Cu 22 de noi branduri care au deschis magazine la nivel local, Bucureştiul ia faţa unor mari capitale precum Berlin şi Madrid şi se află în topul european al oraşelor cu cele mai multe nume noi atrase la nivel local. Londra (65), Paris (36) şi Moscova (33) sunt capitalele europene care au atras cei mai mulţi retaileri în cursul anului 2016.

Economia României a fost puternic influenţată de creşterea consumului, iar acest lucru s-a putut observa inclusiv în retail, acolo unde majoritatea operatorilor comerciali au raportat creşteri ale vânzărilor, iar principalele industrii vizate de climatul pozitiv au fost cele de fashion, electro-IT, restaurante sau servicii.

Evolutia pozitivă din ţară noastră a condus şi la decizia unor noi retaileri să intre pe piaţa din România. În prima parte a acestui an, Stradivarius Man, lanţul de magazine destinat bărbaţilor şi deţinut de grupul Inditex, a inaugurat un spaţiu comercial în centrul comercial ParkLake din Capitală, retailerul spaniol Uterque şi grupul francez Longchamp au deschis câte o unitate în Băneasa Shopping City, în timp ce mall-ul Promenada a semnat un contract cu magazinul spaniol specializat în vestimentaţie pentru copii, Nanos.

„Generaţia Millennials cheltuie aproximativ 50% din venituri pe relaxare, în special pentru ieşirile cu prietenii, achiziţii de produse şi servicii, cinematograf, concerte sau activităţi variate, tendinţă care se observă şi în cazul Generaţiei Z, a persoanelor născute între 1995 şi 2010. Spre deosebire de Millennials, cei din Generaţia Z îşi doresc să petreacă mai mult timp liber fiind mai productivi sau creativi şi nu doar pentru ieşirile cu prietenii. Tot aceştia sunt şi cei pentru care graniţele dintre online şi offline nu mai există şi, practic un magazin fizic şi o ofertă online nu vor mai oferi diferenţe notabile. Aici intervine avantajul conceptului omni-channel, care va elimina barierele comerciale dintre tradiţionalşi online”, a declarat Luiza Moraru, Head of Asset&Retail Services, CBRE.

Lanţul de restaurante cu specific mexican Taco Bell a inaugurat recent primul său spaţiu comercial în România, în timp ce retailerul de echipamente sportive Under Armour sau lanţul de încălţăminteşi accesorii pentru femei Nine West pregătesc noi spaţii comerciale la nivel local.

„Dezvoltatorii şi proprietarii de centre comerciale investesc tot mai mult în noi concepte destinate zonei restaurantelor, sector care s-a dezvoltat într-un ritm accelerat şi în România, iar tot acest avânt investiţional face parte şi dintr-o strategie de refurbishment şi redevelopment prin care marilespaţii comerciale trec la nivel local. Inclusiv această tendinţă vine ca o cerinţă a generaţiilor Millennials şi Z, pentru care socializarea în spaţii tip food-court s-a extins cu rapiditate”, a mai adăugat Luiza Moraru.

La nivel regional, tot mai multe companii caută să îşi extindă activitatea. Printre acestea se numără branduri precum Tesla, Bolia, Hema, Palmers, Kiko, Scalpers sau TK Maxx. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite