Cât valorează, de fapt, un vehicul electric rulat? Testele efectuate de mai multe companii pentru a afla răspunsul
0A început cursa de a certifica sănătatea și performanța bateriilor vehiculelor electrice de ocazie. O serie de startup-uri se străduiesc să ajute cumpărătorii să își dea seama cât valorează cu adevărat un vehicul electric la mâna a doua.
În cazul mașinilor cu motor cu combustie tradițională, kilometrajul și numărul de ani parcurși pot indica rapid potențialilor cumpărători cât de mult ar trebui să cheltuiască. Această formulă nu funcționează în cazul vehiculelor electrice, a căror valoare depinde în mare măsură de autonomia și de capacitatea de încărcare a bateriei, potrivit Reuters.
Până de curând, nu exista nicio modalitate de măsurare a stării de sănătate a bateriilor, ceea ce a împiedicat vânzările de vehicule electrice de ocazie. Dar acest lucru se schimbă pe măsură ce companiile se grăbesc să mărească numărul de teste ale bateriilor de vehicule electrice, unele dintre acestea durând doar câteva minute.
Una dintre acestea este Altelium, un start-up din Marea Britanie care a dezvoltat un test de testare a stării de sănătate a bateriilor de vehicule electrice și un certificat care va fi lansat anul acesta în peste 7 000 de dealeri auto din SUA și în peste 5 000 de dealeri din Marea Britanie prin intermediul furnizorilor de servicii pentru dealeri, inclusiv Assurant și GardX.
„Dacă piața mașinilor second-hand nu funcționează corect, nici piața mașinilor noi nu funcționează corect, iar tranziția electrică nu va avea loc”, a declarat Alex Johns, director de dezvoltare a afacerilor la Altelium, care spune că a primit interes și de pe alte piețe, inclusiv din China. „Ne aflăm într-o cursă de implementare”.
O baterie reprezintă, de obicei, aproximativ 40% din prețul unui nou EV. Modul în care este tratată acea baterie este esențial. Încărcarea rapidă a unui vehicul electric prea des, încărcarea constantă atunci când bateria este aproape plină sau lăsarea acestuia pentru perioade lungi de timp complet încărcat poate degrada bateria mai repede.
Compania austriacă Aviloo, care a dezvoltat un test pentru dealeri și persoane fizice, a descoperit că, după 100.000 de kilometri, starea de sănătate a bateriei unui vehicul electric poate varia cu până la 30%.
Un consumator care își dorește un vehicul electric de ocazie cu o autonomie de 90% din cea pe care o avea când era nou ar putea sfârși prin a cumpăra unul cu doar 70% din cauza obiceiurilor proaste de încărcare ale proprietarului anterior - ceea ce ar trebui să reducă potențial mii de euro din valoarea acestuia, a declarat Marcus Berger, CEO al Aviloo, printre ai cărui investitori se numără Volkswagen.