Cât te costă întreținerea mașinii în România. Bucureștenii au costuri mai mari

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Estimările arată că șoferii români au nevoie în medie de o mie de euro pe an pentru a acoperi costurile de întreținere a unei mașini în România, în 2024.

Cât te costă să ai mașină, în România - Foto Istock
Cât te costă să ai mașină, în România - Foto Istock

Pentru a plăti asigurările obligatorii și opționale, rovinieta, impozitul auto și alte servicii cum ar fi Inspecția Tehnică Periodică (ITP), șoferii români scot din buzunar aproximativ o mie de euro pe an, relatează Euronews. 

Nimeni nu poate circula fără RCA, asigurarea auto obligatorie, dacă nu vrea să plătească o anmendă. Răspunderea civilă auto acoperă daunele  materiale și corporale pe care mașina ta le-ar putea cauza altor persoane sau proprietăți. În funcție de vârsta șoferului, tipul mașinii și istoricul de conducere, prețul RCA-ului se încadrează în intervalul mediu de la 1130 de lei la peste 4700 de lei pe an. 

Chiar dacă vorbim de plafonarea RCA_ului, prețurile polițelor obligatorii au crescut în medie cu 7% în 2023 față de 2022. Prețul asigurărilor obligatorii fusese plafonat în aprilie 2023, iar Guvernul a prelungit plafonarea până în vara acestui an. 

Reviziile regulate, schimburile de ulei și înlocuirea pieselor uzate sunt cruciale pentru buna funcționarea a mașinii și siguranța pe șosele. Costurile pot varia între 150 și câteva mii de lei, în funcție de marca și modelul mașinii, precum și de atelierul de service ales. 

Când vine vorba de taxe, șoferii trebuie să plătească diverse taxe și impozite către stat, cum ar fi impozitul pe mașină, taxele de înmatriculare, taxele de poluare și taxele de drum. Costurile pot varia în funcție de oraș, anul înmatriculării și capacitatea cilindrică a mașinii. 

Astfel, impozitul anual începe de la 63 de lei și poate depăși 1.000 de lei în unele cazuri, poate ajunge chiar la suma de 6.300 de lei pentru mașinile cu motor mare. Taxa pentru mașini va fi ajustată cu rata inflației, respectiv 13,8%, de asemenea, cresc și accizele pentru carburanți. 

Să ai o mașină, în România, va ajunge la fel de scump ca în Germania. Autoritățile vor mai mulți bani de la noi și vor face orice ca să îi obțină. Pentru șoferi, pentru cei care au o mașină personală, asta va însemna creșteri de costuri în cascadă în următorii ani, de la noul impozit în funcție de vechimea mașinii, la rovignete și carburanți. În perspectiva următorilor 5 ani, să deții o mașină mai veche de 10 ani va însemna costuri foarte mari, de la taxele de proprietate, la costurile cu service-ul”, a spus anterior analistul financiar Adrian Negrescu, citat de Ziare.com.

Mai mult decât atât, locuitorii din Capitală plătesc mai mult de la începutul anului pentru parcările rezidențiale. Concret,  taxele pentru închirierea locurilor de parcare de reședință din București sunt următoarele: Zona A: 683 lei Zona B: 569 lei Zona C: 455 lei Zona D: 341 lei.  

Costul unei roviniete pornește de la circa 12,5 lei pe zi sau 140 de lei pe an pentru un autoturism. Prețurile variază în funcție de tipul de autovehicul. Inspecția tehnică periodică costă între 100 și 200 de lei în funcție de service și de mașina pe care o conducem. 

Asigurările CASCO, care oferă protecție extinsă față de RCA, pornesc de la 1.650 de lei pe an.

În plus, combustibilul s-a tot scumpit, iar parcarea și alte reparații suplimentare ne pot scoate alți bani din buzunare. A crescut și valoarea punctului de amendă de la 1 ianuarie, la 5% din salariul minim brut, adică 165 de lei. 

Astfel, costurile de întreținere pentru mașină îi împovărează pe șoferii români, care trebuie să investească, potrivit evaluărilor  în jur de 1000 de euro în fiecare an pentru asigurările necesare, inclusiv cele obligatorii și opționale, rovinietă, impozitul pe autovehicule și alte servicii esențiale, cum ar fi inspecția tehnică periodică. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite