Industria auto a tras pe dreapta. Toate fabricile din Europa au fost închise

Industria auto a tras pe dreapta. Toate fabricile din Europa au fost închise

FOTO 123 RF

Pandemia de coronavirus a tras pe dfreapta întreaga industrie auto din Europa, toţi producătorii anunţând încetarea activităţii pe perioade limitate sau nelimitate.

Ştiri pe aceeaşi temă

Compania germană BMW a anunţat pe 18 martie că pregăteşte suspendarea producţiei la fabricile sale din Europa şi Rosslyn, din Africa de Sud, până pe 19 aprilie, răspunzând cererii scăzute şi pentru a reduce riscul de contagiune. Închiderile vor începe la sfârşitul săptămânii.
 
 
Producătorul de automobile de lux Ferrari a anunţat pe 14 martie că închide cele două fabrici ale sale până pe 27 martie, ca reacţie la epidemia de coronavirus din Italia şi a deficitului de componente.
 
 
Fiat Chrysler a anunţat pe 16 martie că opreşte producţia la fabricile italiene din Melfi, Pomigliano, Cassino, Mirafiori, Grugliasco şi Modena, precum şi la fabrica Kragujevac din Serbia şi uzina Tychy din Polonia, timp de două săptămâni. Compania a sistat operaţiunile fabricii Atessa din Italia, din cauza perturbării lanţului de aprovizionare din cauza coronavirusului, după ce redeschisese unitatea cu o zi în urmă.
 
 
Daimler, proprietarul Mercedes-Benz a anunţat marţi că va suspenda majoritatea activităţilor de producţie din Europa, din această săptămână. Suspendarea va fi aplicată la fabricile de automobile, vehicule comerciale şi vehicule van din Europa.
 
 
Nissan a oprit producţia la cea mai mare fabrică auto din Marea Britanie şi analizează perturbarea produsă în lanţul de aprovizionare şi în crerea din piaţă, a anunţat producătorul auto japonez pe 17 martie. Pe 18 martie, compania a anunţat că a oprit activităţile la fabricile europene.
 
Toyota a anunţat că a început închiderea uzinelor europene şi acţiunea va continua pe parcursul acestei săptămâni. Compania are uzine în Franţa, UK, Cehia, Turcia şi Polonia şi nu a spus când va fi reluată producţia, totul depinzând de cum va evolua pandemia în fiecare ţară, scrie Hotnews.
 
Niponii au închis luni uzina franceză care produce Yaris şi miercuri închid uzina britanică ce produce Corolla. Tot miercuri s-a oprit producţia în Polonia, joi se va întâmpla la fel în Cehia, iar sâmbătă, în Turcia.
 
Dacia a închis porţile
 
Amploarea pe care au luat-o cazurile de îmbolnăvire cu Covid-19 în Europa a determinat tot mai mulţi producători din industria auto să-şi întrerupă activitatea. Astfel de decizii au fost luate şi de conducerile Dacia Mioveni şi Ford Craiova, cei aproximativ 20.000 de angajaţi urmând să intre în şomaj tehnic.
 
Astfel, Automobile Dacia, cea mai mare companie din România, va opri începând de joi, 19 martie, producţia la uzina de la Mioveni, ca măsură preventivă în condiţiile epidemiei de Coronavirus. 
 
Cei peste 13.500 de angajaţi vor intra în şomaj tehnic şi vor fi plătiţi cu 85% din salariul de bază, aşa cum este prevăzut în contractul colectiv de muncă.
 
Uzina Dacia este cel mai mare angajator în industria auto din România.
 
Ford România trimite 6.000 de angajaţi în şomaj tehnic
 
Criza provocată de Covid-19, care a determinat deja închiderea a fabricilor deţinute de trei mari producători auto din Europa, s-a propagat şi asupra fabricii Ford din Craiova, care a decis încă de marţi trimiterea celor 6.000 de angajaţi în şomaj tehnic.
 
Potrivit liderului Sindicatului Ford Craiova, Maria Manea, angajaţii fabricii de maşini din Craiova, vor fi trimişi în şomaj tehnic în perioada 19 martie - 5 aprilie.
 
„În perioada 19 martie - 5 aprilie 2020, angajaţíi Ford intră în şomaj tehnic. Vor fi plătiţi cu 78% din salariu. Deocamdată nu ştim metodologia de aplicare. Ne-au fost date informaţii că se întrerupe activitatea. Bănuiesc că mai sunt activităţi care nu necesită întrerupere, dar asta vom vedea. Din cauza coronavirusului a fost luată această măsură”, a declarat Maria Manea, liderul Sindicatului Ford Craiova.
 
Pirelli Slatina închide porţile din 23 martie
 
Şi cel mai mare angajator din judeţul Olt, fabrica Pirelli, care are în Slatina capacităţi de producţie în care sunt angrenaţi aproximativ 4.000 oameni, a decis să-i trimită în şomaj tehnic.
 
 „Pirelli Slatina anunţă suspendarea activităţii fabricii, în perioada 23-31 martie 2020, în contextul îngrijorărilor recente legate de răspandirea COVID-19, dar şi a încetinirii solicitarii produselor, pe piaţa auto. Compania Pirelli va monitoriza constant evoluţia situaţiei şi este pregatită să intervina cu măsuri suplimentare daca va fi necesar“, au anunţat oficialii companiei, prin intermediul unui comunicat de presă.
 
În cadrul fabricii se adoptaseră deja măsuri de prevenţie, însă pentru că riscul contractării virusului nu poate fi controlat s-a decis suspendarea temporară a activităţii. Angajaţii vor primi, în această perioadă, 75% din salariu, bani pe care îi va suporta angajatorul.
 
„Suntem cel mai mare angajator, avem aproximativ 4.000 angajaţi, şi  suntem în extindere, însă în acest moment cel mai important lucru este sănătatea angajaţilor“, a declarat reprezentantul Pirelli în relaţiile cu publicul, Mihaela Ionuş.
  
Luni, Renault a anunţat că va suspenda temporar producţia la 12 dintre fabricile sale, care au aproximativ 18.000 de angajaţi. 
 
Şi grupul auto francez PSA (proprietarul mărcilor Peugeot, Citroën, Opel) a anunţat luni închiderea tuturor uzinelor sale din Europa, din cauza pandemiei de coronavirus.
 
O astfel de măsură a fost luată şi de Volkswagen care a anunţat că va închide aproape toate uzinele europene pentru două - trei săptămâni, din cauza crizei coronavirusului.
 
Honda Motor a anunţat că închide temporar toate centrele de dealeri din Italia.
 
Compania Volvo Cars din Suedia, deţinută de grupul chinez Geely, a oprit producţia de la fabrica din
Ghent, Belgia, pe termen nelimitat.
 
Producătorul auto britanic Jaguar Land Rover , deţinut de Tata Motors, a anunţat pe 18 martie să va suspenda producţia la fabrica din Nitra, Slovacia, începând de vineri.
 
Furnizorul de componente auto Continental a anunţat pe 18 martie că va suspenda producţia la fabricile sale, ca reacţie la cererea scăzută din partea clienţilor şi pentru a-şi proteja angajaţii. Continental are aproximativ 20.000 de angajaţi.
 
Producătorul de componente auto Bosh a anunţat pe 18 martie că va reduce prpducţia sau va suspenda activitatea la fabrici din Franţa. Italia şi Spania, din cauza cererii reduse, a blocajelor din lanţul de aprovizionare şi ca mijloc de protejare a angajaţilor.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: