Black Friday 2020 a bătut orice record. Un român a cheltuit în medie 647 lei. 1.000 de televizoare Samsung au fost vândute în primele 52 de secunde

0
0
Black Friday FOTO 123 RF
Black Friday FOTO 123 RF

Record absolut ├«n comer┼úul online de Black Friday 2020, arat─â datele retailerului online eMag ┼či ale procesatorului de pl─â┼úi PayU. Rom├ónii s-au ├«nghesuit la cump─âr─âturi din primele secunde, arat─â retailerul, potrivit c─âruia ├«n numai 52 de secunde au fost comandate 1.000 de televizoare Samsung.┬áUn rom├ón a cheltuit ├«n medie 647 lei, potrivit procesatorului.

Black Friday 2020 la eMAG

Ziua de Black Friday 2020 organizat─â de eMAG vineri, 13 noiembrie, a b─âtut toate recordurile istorice ┼či a eviden┼úiat schimb─ârile comportamentului clien┼úilor. eMAG a ├«nregistrat, ├«ntr-o singur─â zi, 12,4 milioane de vizite, cu 1,6 milioane peste 2019, ┼či produse comandate ├«n valoare de 585,7 de milioane de lei, cu 17% peste anul trecut. Fa┼ú─â de prima edi┼úie de acum 10 ani, valoarea produselor comandate a fost de de 17 mai mare ┼či de trei ori mai mare fa┼ú─â de acum cinci ani.

Sunt c├óteva trend-uri validate de eveniment: num─ârul clien┼úilor care ├«┼či fac cump─âr─âturile online a crescut semnificativ ┼či va antrena ├«n continuare trecerea ├«n online; clien┼úii ┼či-au schimbat comportamentul de consum ┼či au adoptat rapid beneficiile ecommerce, plas├ónd comenzi din categorii diverse, nu doar electro-IT; pragul ├«n ce prive┼čte pl─â┼úile cu cardul a fost dep─â┼čit, ating├ónd 54,58%; clien┼úii vor servicii predictibile ┼či flexibile de livrare ┼či au comandat ├«n propor┼úie record la easybox.┬á┬á┬á┬á

ÔÇ×Este o zi istoric─â ├«n evolu┼úia comer┼úului online. Vineri, la 10 ani de c├ónd am lansat Black Friday ├«n Rom├ónia, un num─âr impresionant de clien┼úi a adoptat comer┼úul online ca principal mod de a face cump─âr─âturi. Ne a┼čtept─âm ca ┼či de Cr─âciun s─â se men┼úin─â acest trend ┼či oamenii s─â cumpere cadourile de s─ârb─âtori tot onlineÔÇŁ, a declarat Tudor Manea, director general eMAG.

De Black Friday clienţii au cumpărat, în medie, trei produse, dintre care unul cu o valoare mai mare, iar celelalte din categorii precum fashion, obiecte de decor pentru casă, băuturi sau cadouri de Crăciun.

Revoluţia plăţilor cu cardul

Dac─â acum cinci ani asistam la o revolu┼úie ├«n ceea ce prive┼čte device-ul de pe care oamenii comandau, comenzile din aplica┼úie dep─â┼čind atunci comenzile efectuate de pe computer, acum asist─âm la o revolu┼úie a pl─â┼úilor cu cardul. Astfel, 54,58% dintre comenzi au fost pl─âtite online cu cardul bancar, confirm├ónd ├«ncrederea tot mai mare pe care rom├ónii┬áo au ├«n aceast─â metod─â de plat─â simpl─â, sigur─â ┼či rapid─â, iar procentul se afl─â pe un trend ascendent.

Revoluţia livrărilor rapide

În localităţile în care serviciul easybox este disponibil, clienţii au comandat în proporţie de 39% produse cu ridicare din easybox. Comanda ridicată în cel mai scurt timp de la easybox: în doar 7 minute de la încărcare dintr-un easybox din sectorul 4, chiar în ziua de Black Friday, la ora 15:42.   

În spatele scenei Black Friday

  • Comanda cu cele mai multe produse a fost pl─âtit─â online cu cardul ┼či a con┼úinut 97 de produse distincte din categorii precum b─âc─ânie, b─âuturi ┼či produse pentru ├«ngrijirea locuin┼úei
  • 8.260 de produse ├«n valoare de 4,7 milioane de lei au fost comandate ├«n primul minut de la start
  • Cel mai valoros produs v├óndut a fost un automobil BMW 220d, la pre┼úul de 40.200 euro, redus de la 53.640 (reducere 13.440 euro)
  • Peste 95% dintre comenzile ├«nregistrate de eMAG ├«n primele 10 minute au fost plasate de pe telefoanele mobile, ceea ce reprezint─â un record al celor 10 edi┼úii. Tot ├«n primele 10 minute ponderea pl─â┼úilor cu cardul a ajuns la 86%, un record al tuturor edi┼úiilor de Black Friday
  • Ultimele produse comandate la final de Black Friday: comand─â pentru culcu┼č pentru c├óine Vida XL din Bra┼čov, din localitatea Pas─ârea, Soundbar JBL Wireless, din Voluntari telefon Nokia 5310, ├«n Bucure┼čti tricou cu m├ónec─â scurt─â ColinÔÇÖs

O varietate de opţiuni, produse comandate:

  • 271.000  de produse pentru cas─â ┼či ├«ngrijirea casei, aproape dublu comparativ cu anul trecut
  • 66.000 de televizoare
  • 106.000 de electrocasnice mici
  • 197.000 de produse pentru ├«ngrijirea personal─â, dublu fa┼ú─â de 2019
  • 35.000 de frigidere
  • 66.000 de b─âuturi ┼či cafea
  • 90.000 de juc─ârii

 Produse speciale vândute:

  • 1.881 de teste RT-PCR ┼či servicii medicale
  • 15 ma┼čini
  • 367 ├«nchiriere de rulote, ma┼čini, servicii taxi ┼či car-sharing
  • 53.000 litri de carburant
  • 1.220 de nop┼úi de cazare
  • 8,8 Kg monede ┼či lingouri de aur
  • 183 de ceasuri ┼či bijuterii de lux

Produsele comandate cel mai rapid la deschiderea ofertei:

  • ├Än 39 de secunde 500 buc─â┼úi -  Ap─â de toalet─â Hugo Boss The Scent, la pre┼úul de 99,99 lei, redus de la 219,99 lei (reducere 54%)
  • ├Än 40 de secunde 500 buc─â┼úi - Set 6 piese Tefal Ingenio Elegance, la pre┼úul de 149,99 lei, redus de la 399,99 lei (62% reducere)
  • ├Än 52 de secunde 1.000 de buc─â┼úi - Televizor Samsung 43TU7092, 108 cm, la pre┼úul de 999,99 lei, redus de la 1.399,99 lei (reducere 28%) 

Cele mai multe comenzi raportate la mia de locuitori au venit din Bucure┼čti, Cluj-Napoca, Ia┼či, Constan┼úa, Sibiu, Timi┼čoara ┼či Bra┼čov.

Black Friday 2020 la PayU

Iat─â care sunt datele finale ├«nregistrate pentru comercian┼úii PayU, care au organizat edi┼úia de anul acesta, comparativ cu datele realizate de ace┼čtia ├«n anul 2019.

Cât s-a cumpărat online de Black Friday în România?

  • Valoarea total─â a volumelor tranzac┼úionate online a ajuns la 349 de milioane, cu 78% mai mult dec├ót anul trecut
  • Num─ârul de tranzac┼úii online a ajuns la 539.000 de tranzac┼úii - aproape dublu fa┼ú─â de anul precedent cu rate de cre┼čtere de 95%.
  • Minutul de aur r─âm├óne 07:44 cu 4.792 de tranzac┼úii, cu 124% mai mult dec├ót anul precedent
  • Valoarea medie a co┼čului de cump─âr─âturi este 647 lei, ├«n sc─âdere cu 8%, iar a celui ├«n rate este de 1.028 lei, ├«n urcare cu 2% ┼či mai mare cu 60% dec├ót co┼čul mediu de cump─âr─âturi

Cum cumpără românii de Black Friday

  • Tranzac┼úiile cu plata ├«ntr-un singur click au crescut cu 117% fa┼ú─â de anul precedent iar ponderea lor se aproprie de 50% din total tranzac┼úiilor realizate cu cardul.
  • Plata ├«n rate: rom├ónii au cump─ârat online ├«n rate ├«n valoare de 90 de milioane de lei, cu 15% mai mult dec├ót aceea┼či perioad─â a anului trecut

Elena Gheorghe, Country Manager PayU Rom├ónia:┬áÔÇ×Cifrele comunicate ├«n ultimele luni cu privire la adop┼úia pl─â┼úii online cu cardul ├«n cazul comenzilor online s-au men┼úinut ┼či ├«n cadrul celui mai important eveniment de shopping al anului. Vorbim de o dublare a num─ârului total de tranzac┼úii ├«n compara┼úie cu anul trecut. U┼čurin┼úa, comoditatea ┼či siguran┼úa cu care se poate finaliza o tranzac┼úie cu plata online este confirmat─â ┼či de cre┼čterea cu 117% a tranzac┼úiilor pl─âtite cu un singur click, acestea ating├ónd pragul de 50% din totalul tranzac┼úiilor realizate ├«n aceast─â edi┼úie. Minutul de aur a luat un avant impresionat, de peste 124% ┼či ne apropiem de pragul de 5.000 de tranzac┼úii pe minutÔÇŁ.

Principalele categorii de produse cumpărate de români, în ordinea vânzărilor:

  • IT&C
  • Home & Deco inclusiv decora┼úiuni de Cr─âciun
  • Fashion
  • Parfumuri & Beauty
  • C─âr┼úi ┼či jocuri
  • Juc─ârii

Elena Gheorghe, Country Manager PayU Rom├ónia:┬áÔÇ×Faptul c─â se men┼úine pe primul loc categoria IT&C nu este o surpriz─â. Trendul de cre┼čtere a categoriilor Home & Deco ┼či Fashion confirm─â migrarea cump─âr─âturilor din magazinul fizic ├«n mediul online av├ónd ├«n vedere c─â oamenii lucreaz─â mai mult de acas─â, au timp pentru mai multe proiecte ce ┼úin de cas─â, ┼či doresc un confort sporit. Cifrele interesante vin de la categoriile Parfumuri&Beauty ┼či C─âr┼úi ┼či Jocuri, care au ├«nregistrat cre┼čteri considerabile ┼či putem spune c─â asist─âm la o schimbare a comportamentului de cump─ârare cel mai probabil corelat─â cu contextual actualÔÇŁ.

Black Friday ├«n Rom├ónia r─âm├óne un eveniment de interes ┼či pentru posesorii de carduri emise ├«n alte ┼ú─âri

  • O cre┼čtere de 124% fa┼ú─â de anul precedent, cu o pondere de 10% din total tranzac┼úii
  • Top 3 ┼ú─âri:
  • Marea Britanie: peste 80% din totalul tranzac┼úiilor cross-border
  • Pe locurile 2 ┼či 3 se situeaz─â Ucraina ┼či Statele Unite ale Americii


Ultima or─â

adevarul de weekend jpeg anunt adevarul jpeg

Cele mai citite