Cererile de finanţare prin PNDR în perioada 2014-2020 se vor putea depune şi online. Ce paşi trebuie urmaţi

Cererile de finanţare prin PNDR în perioada 2014-2020 se vor putea depune şi online. Ce paşi trebuie urmaţi

Totul începe cu crearea unui cont de utilizator pe site-ul APDRP

Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit (APDRP) anunţă că va primi on-line cererile de finanţare ale investitorilor în agricultură prin intermediul portalului apdrp.ro.

Ştiri pe aceeaşi temă

Începând cu prima sesiune de depunere de proiecte din 2014 pentru Programul Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR), potenţialii beneficiari se vor înregistra pe pagina de internet a APDRP, vor completa cu informaţii specifice o serie de date de identificare şi vor încărca în format electronic Cererea de Finanţare, cu toate documentele anexate pentru a fi transmise automat către APDRP, anunţă instituţia, într-un comunicat.

Fermierii care solicită fonduri pentru fermele de familie vor depune, în continuare, Cererile de Finanţare la Oficiile judeţene ale APDRP în format tipărit şi electronic.

Bon de ordine pentru fiecare sesiune

După completarea datelor obligatorii de identificare ale solicitantului şi proiectului propus pentru finanţare, Cererea de Finanţare împreună cu anexele aferente vor fi încărcate pe pagina de internet www.apdrp.ro.

Dacă încărcarea a fost realizată cu succes, se va emite un bon de ordine aferent depunerii respective. Alocarea bonurilor de ordine se va realiza prin generarea unei secvenţe unice pe sesiune.

Ulterior, dacă proiectul este declarat neconform, solicitantul va fi notificat în acest sens. Dacă proiectul este conform, acesta va urma toate etapele procedurale de evaluare şi selecţie.

Toate precizările privind procesul de depunere on-line vor fi detaliate în Ghidul Solicitantului şi, după aprobarea acestuia, vor fi publicate pe pagina de internet a APDRP.

Paşii înregistrării

Pentru a depune on-line a cererilor de finanţare prin PNDR, solicitanţi trebuie să-şi creeze cont de utilizator pe site-ul www.apdrp.ro. Dacă acesta a fost deja creat nu trebuie făcut unul special, ci va fi utilizat cel deja creat.

Potrivit APDRP, paşii care trebuie parcurşi pentru depunerea on-line a cererilor de finanţare sunt următorii:

1.    Accesarea site-ului APDRP
a.    Accesul la portal se realizeaza prin intermediul unui „browser” (ex. Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Crome etc.), unde se tastează în bara de adrese: http://www.apdrp.ro.

2.    Autentificarea
a.    Pentru autentificare (în cazul în care sunteţi deja înregistrat ca utilizator) există un câmp de tip text, pentru introducerea datelor legate de utilizator.
b.    Pentru înregistrare există un buton dedicat opţiunii de înregistrare ca utilizatori a vizitatorilor.
1)    După înregistrare, utilizatorul va primi un e-mail de confirmare şi va trebui sa urmeze instrucţiunile din respectivul mesaj pentru activarea contului creat.

3.    Pregătirea documentelor pentru încărcare
a.    După autentificare, se va deschide sesiunea de lucru pentru depunerea online a Cererii de Finanţare (accesibilă de pe homepage cu link către pagină nouă);
b.    În sesiunea de lucru utilizatorul va putea consulta un ghid de utilizare a depunerii online si un tutorial, după care va parcurge următorii paşii:
1)    Completare date de identificare ale solicitantului:
o    Nume si prenume solicitant/ Denumire solicitant
o    Titlul proiectului
o    Judeţ, Localitate, sat
o    CNP/ CUI solicitant
o    Adresa de e-mail a reprezentantului legal al proiectului
o    Telefon al reprezentantului legal al proiectului
2)    Completarea Sesiunii şi măsurii
o    Din lista de sesiuni/ masuri disponibilă, utilizatorul va alege sesiunea pe care va depune proiectul.
3)    După selectarea sesiunii şi măsurii, utilizatorul va continua cu pasul de încărcare Cerere de Finanţare şi anexe tehnico – administrative.

4.    Încărcarea Cererii de Finanţare (CF), a anexelor tehnice şi administrative.
a.    Presupune parcurgerea următorilor paşii:
1)    Încărcarea formularului Cerere de Finanţare – la încărcarea cererii de finanţare vor avea loc o serie de validări în scopul de a ajuta solicitantul în corectarea diverselor probleme precum:
o    formularul CF trebuie redactat electronic.
o    se utilizează ultima versiune a CF pentru sesiunea respectivă.
o    denumirea fişierelor nu conţin caracterele speciale: ~ " # % etc.”
Este obligatorie completarea câmpurilor: CNP/CUI solicitant, Statut juridic solicitant, Date de identificare ale reprezentantului legal de proiect (BI/ CI/ Paşaport, Serie, Număr, Data eliberării, Data valabilităţii), e-mail reprezentant legal, Adresa sediu social şi Adresa punct lucru reprezentat legal, Telefon/fax reprezentant legal, Amplasare proiect Regiune – Judeţ, Obiectiv investiţie: Judeţ/ Localitate/Oraş Comună/Sat.
În funcţie de informaţiile privind amplasarea proiectului (Regiune/ Judeţ), se va stabili Oficiul Judeţean la care se va lansa în Sistemul de gestiune a documentelor (SPCDR) fluxul de depunere a CF.
2)   Încărcare documentelor anexate Cererii de Finanţare
o    Utilizatorul va încărca fiecare document în parte, încărcarea fiind de tip asincron (sistemul nu aşteaptă finalizarea încărcării unui document, astfel utilizatorul poate încărca imediat următorul document).
o    Fişierele trebuie să fie în format .pdf scanate la o rezoluţie de minim 200 dpi.
3)   Încărcare alte documente
o    În această secţiune, utilizatorul are posibilitatea da a încărca şi alte documente justificative ale proiectului.
5.   Finalizarea încărcării
a.   După realizarea paşilor de mai sus, utilizatorul va acţiona butonul de Upload.
b.   Se va emite automat un mesaj de confirmare dacă toate fişierele au fost încărcate cu succes.
c.   Toate fişierele se transferă automat la APDRP. Acestea se vor regăsi în SPCDR, în folder-ul proiectului, concomitent cu demararea fluxului de Depunere – Evaluare, pentru alocarea expertului care va întocmi conformitatea.

După finalizarea conformităţii, reprezentantul legal va fi notificat prin e-mail referitor la decizia privind conformitatea Cererii de Finanţare.


Mai puteţi citi:

România a primit de la Uniunea Europeană (UE), în perioada 2007-2013, fonduri în valoare de 21,3 miliarde euro şi a plătit către UE 10,6 miliarde euro, având astfel un sold pozitiv de 10,9 miliarde euro, a declarat vineri Adrian Vasilescu, consilier al guvernatorului BNR.
 
România a obţinut cele mai reduse fonduri europene pe cap de locuitor în cadrul politicii de coeziune UE pentru perioada 2014-2020, de 164 de euro pe locuitor pe an, la jumătate faţă de Slovacia şi Ungaria, iar sumele destinate educaţiei sunt prea mici, potrivit unui raport al Erste Bank.
 
Lucrările de reabilitare demarate la sfârşitul anului trecut la Şcoala nr. 9 „Calistrat Hogaş” din Galaţi au făcut mai mult rău decât bine. Mutaţi din şcoală cu mai bine de jumătate de an înainte de deschiderea şantierului, copiii au început să se... rarefieze!
 
Ministrul Agriculturii, Daniel Constantin, a anunţat că în luna mai ar urma să fie accesate primele fonduri europene din perioada 2014-2020 pentru proiecte de investiţii în ferme, fiind vorba despre o sumă de 150 de milioane de euro, scrie Mediafax.
 
Oficialii Comisiei Europene au subliniat de mai multe ori că nici România, nici celelalte state membre ale Uniunii Europene, nu trebuie să se grăbească să transmită formal propuneri de Acord de Parteneriat (AP), deoarece trimiterea documentelor de programare nu este o cursă contra cronometru, ci este important să fie transmis un document de calitate, potrivit lui Eugen Teodorovici, ministrul Fondurilor Europene.
 
Guvernul şi-a propus ca, în perioada 2014-2020, să cheltuiască cele mai multe fonduri structurale şi de coeziune pentru infrastructura de transport, proiecte de mediu, dezvoltarea urbană a comunităţilor, drumuri judeţene şi centuri, conform datelor prezentate, marţi, de premierul Victor Ponta.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: