Autostrada Nordului: cine face studiile de fezabilitate a două loturi
0Ministrul Transportului, Sorin Grindeanu, a transmis, marți seara, că a fost desemnat câștigătorul pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate necesare construcției secțiunii Baia Mare-Bistrița a Autostrăzii Nordului (Baia Mare-Suceava).
Potrivit oficialului, asocierea de firme românești desemnată câștigătoare trebuie să finalizeze Studiile de fezabilitate în 14 luni de la data semnării.
„Contractul pentru Lotul 1 (Baia Mare – Dej) are o valoare de 12,74 milioane de lei (fără TVA). Contractul pentru Lotul 2 (Dej – Bistrița) are o valoare de 8,37 milioane de lei (fără TVA). Contractele vor putea fi semnate, dacă nu există contestații, în termen de 10 zile.”, a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.
La rândul său, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a precizat că asocierea QUADRANTE VIAPONTE ȘI CONSULTANȚĂ S.R.L. (lider de asociere) – S.C. METROUL S.A. – CAPITAL VISION S.R.L. a fost desemnată câștigătoarea contractelor pentru Elaborarea Studiilor de Fezabilitate pentru două loturi din Autostrada Nordului.
„Prin elaborarea acestor studii de fezabilitate dorim să stabilim parametrii necesari pentru construcția Autostrăzii Nordului care va aduce o îmbunătățire a condițiilor de circulație între Moldova și Transilvania, dar și o interconectare modernă cu infrastructura rutieră europeană. Această autostradă va asigura o siguranță rutieră sporită, reducerea emisiilor poluante, reducerea costurilor de operare și reducerea timpilor de deplasare a autovehiculelor.”, a adăugat șeful CNAIR.
Proiectul de infrastructură mare care va lega Baia Mare de Suceava a fost inclus în Master Planul General de Transport al României, legătura rutieră urmând să se facă prin Drumul de Mare Viteză Baia Mare – Dej – Bistrița (care a fost denumit Someș Expres) și Drumul Trans Regio Bistrița – Vatra Dornei – Suceava (care a fost denumit Bucovina). Drumul de tip expres dintre Baia Mare și Suceava va realiza legătura dintre Coridorul 3 (București – Regiunea Nord-Est) și viitorul punct de trecere a frontierei din zona Oar (com. Vetiș – jud. Satu Mare).