Autostrada de Centură Bucureşti Sud. Cum avansează lucrările pe şantierul lotului trei. Oficial: „Sunt în continuare nemulţumit de ritmul lucrărilor”
0Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scrioşteanu, a transmis noi imagini de pe şantierul Autostrăzii Bucureştiului A0 Sud. Acesta anunţă că i-a solicitat antreprenorului să crească numărul de muncitori şi de utilaje în şantier, în aşa fel încât să se respecte graficul şi termenul contractual de finalizare a lucrării.
„Situaţia la zi pe Lotul 3 al A0 Sud, Autostrada Bucureştiului. Chiar dacă, în ultima perioadă, constructorul s-a mobilizat mai bine, sunt în continuare nemulţumit de ritmul lucrărilor şi i-am solicitat antreprenorului să crească numărul de muncitori şi de utilaje în şantier, în aşa fel încât să se respecte graficul şi termenul contractual de finalizare a lucrării.
Vă reamintesc că lucrările pe Lotul 3 al A0 Sud au început în urmă cu 8 luni. Acum se lucrează la 5, dintre cele 13 poduri şi pasaje de pe acest tronson de autostradă.”, a transmis secretarul de stat pe pagina sa de Facebook.
Conform sursei citate, la pasajul nodului rutier peste A1 (km 0+000) a fost turnat primul radier, iar până joi va fi turnată şi prima pilă. La acest pasaj au fost foraţi, armaţi şi turnaţi toţi piloţii necesari.
De asemenea, 40 de piloţi au fost foraţi, armaţi şi turnaţi deja la pasajul peste râul Ciorogârla (km 99+932). La pasajul peste DJ 601 mai sunt de forat, armat şi turnat 18 piloţi, 86 fiind executaţi deja (km 98+272).
„8 dintr-un total de 40 de piloţi au fost foraţi, armaţi şi turnaţi şi la pasajul peste râul Sabar (km 94+322).”, subliniază Ionel scrioşteanu, adăugând că la pasajul peste calea ferată (km 93+396) au fost executaţi 16, dintre cei 256 de piloţi necesari.
Au fost executate şi 18 dintre cele 36 de podeţe pentru a permite trecerea apelor pluviale.
„Se lucrează la relocarea reţelelor de utilităţi din zonă pentru a permite desfăşurarea lucrărilor.
Se desfăşoară lucrări de îmbunătăţire teren de fundare cu liant hidraulic, lucrări de decopertare strat vegetal, umplutură corp drum cu material necoeziv. La acest moment, constructorul are în şantier 200 de oameni, 4 utilaje de forat, 130 de camioane şi 50 de alte tipuri de utilaje.”, a mai transmis reprezentantul din Transporturi.
Potrivit acestuia, din data de 19 octombrie 2021 se lucrează pe lotul trei al A0 Sud.
Lotul III al A0 Sud leagă DN6, în zona Bragadiru – Cornetu, până la A1, în zona localităţilor Ciorogârla – Dragomireşti Vale (inclusiv nodul rutier dintre A0 şi A1) şi are o lungime de 18 km.
Constructor este Asocierea Aktor SA - Euro Construct Trading SRL, iar valoarea contractului este de 853,4 milioane de lei.
Vor fi construite 9 pasaje şi 4 poduri, un nod rutier la intersecţia cu A1, două parcări de scurtă durată şi două spaţii de servicii.
Bucureştiul va avea o nouă centură modernă - un inel de autostrada A0 de circa 101 kilometri diferit de actuala Şosea de Centură care ocoleşte Capitala. Pe circa 52 de kilometri, A0 pe partea de Sud, toate cele trei loturi sunt în curs de execuţie.
Conform datelor transmise de Hotnews.ro, în 2023 şi 2024 cei circa 52 de kilometri de pe partea de sud a Autostrăzii de Centură A0 ar trebui teoretic să fie finalizaţi şi să fie deschişi traficului, oferind traficului greu şi de tranzit o nouă variantă de a ocoli Capitala de la Autostrada A1 la Autostrada A2.
A0 Sud - Lotul 1 (CF 902 - A2)
Lungime: 17 km, două noduri rutiere - cu DN4 şi A2.
Cost: 830 mil lei lei fără TVA
Constructor: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS
Execuţie începută în: martie 2021
Stadiu (octombrie 2021): 11%
Contract semnat pe august 2019 / Licitaţia începută în iulie 2017
Termen de finalizare: iunie 2023
A0 Sud - Lotul 2 (CF 902 - DN6)
Lungime: 16,3 km, două noduri rutiere - cu DN6 şi DN5.
Cost: 751 mil lei fără TVA
Constructor: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS
Execuţie începută în: august/octombrie 2020
Stadiu (octombrie 2021): 27%
Contract semnat pe 9 martie 2019 / Licitaţia începută în iulie 2017
Termen de finalizare: februarie 2023
A0 Sud - Lotul 3 (DN6-A1)
Lungime: 18 km, 1 nod rutier cu A1
Cost: 853 mil lei (fără TVA)
Constructor: Asocierea Aktor - Euroconstruct Trading
Execuţie începută în: octombrie 2021
Stadiu: 0% / Proiectare avizată în octombrie 2021
Contract semnat pe 14 aprilie 2019 / Licitaţia începută în iulie 2017.
Termen de finalizare: Q3 2024