ANAF către influenceri: Puteți cere anularea unor obligații bugetare până pe 25 noiembrie

0
Publicat:

ANAF a transmis influencerilor și altor persoane care câștigă bani din urma postărilor pe internet că pot depune cererea de amnistie fiscală până pe data de 25 noiembrie.

Colaj foto cu postări ale mai multor influenceri
ANAF a transmis influencerilor că pot depune cererea de amnistie fiscală până pe 25 noiembrie

Potrivit informării, ANAF, influencerii pot cere amnistia fiscală, doar dacă au depus Declarația Unică.

„Contribuabilii care obţin venituri din activități independente au obligaţia depunerii Declarației unice privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice (formular 212) în termen de 30 de zile de la data începerii activității, și anual, până la data de 25 mai inclusiv a fiecărui an, în cazul celor care s-au înregistrat/autorizat/au început activitatea în anii anteriori.

În situația în care nu v-ați îndeplinit la timp obligațiile fiscale, vă recomandăm să depuneți cât mai curând Declarația unică (formular 212), pentru a putea solicita anularea unor obligații bugetare, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 107/2024.

Cererea de anulare a unor obligații bugetare se poate depune până la data 25 noiembrie 2024, sub sancțiunea decăderii”, a transmis ANAF.

image

Cât au câștigat influencerii români în 2023

Sumele încasate de influencerii din România în 2023 sunt cu multe zerouri.

Laura Giurcanu a avut o cifră de afaceri netă de peste 2 milioane de lei, de peste trei ori mai mare decât cea din anul 2021. Societatea deținută de Laura Giurcanu a făcut astfel un profit net de peste 1.950.000 de milioane de lei.

Ea este urmărită de peste 800.000 de oameni pe Instagram, de peste 200.000 de oameni pe Facebook și pe Tiktok și are peste 380.000 de abonați pe canalul ei de Youtube.

Firma Adelinei Pestrițu a avut o cifră de afaceri netă de 1,9 milioane de lei în 2022, de peste patru ori mai mare decât cea din anul 2021.

Space Media Production, care are și doi angajați, a avut un profit net de 1,18 milioane lei, ceea ce înseamnă o profitabilitate de peste 60%.

Emiliana Lăcrămioara Burghelea, cunoscută publicului sub numele de Emily Burghelea, are aproximativ 75.000 de abonați pe Youtube, e urmărită de peste 410.000 de oameni pe Instagram și de circa 58.000 de oameni pe Facebook.

Firma ei a avut o cifră de afaceri netă de 992.000 lei, de peste patru ori mai mare decât în 2021, și o marjă de profit net de peste 76%.

Ioana Grama, unul dintre cei mai urmăriți creatori de conținut digital din România, are două firme care au realizat afaceri nete de 2,73 de milioane de lei în 2022. Profitul net cumulat a fost de 1,18 milioane de lei, în scădere cu 12% față de anul precedent.

Ștefan Sprianu, cunoscut sub numele de scenă Speak, este asociat la trei firme care au avut o cifră de afaceri netă cumulată de 3,45 de milioane de lei. Profitul total, chiar dacă a fost mai mic cu 23 de procente față de anul trecut, a ajuns la 1,59 de milioane.

În 2022, ANAF a recuperat de la 56 de influenceri taxe neplătite de 6,1 milioane de lei.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite