Tarom retrage patru avioane Boeing 737-300 din serviciul comercial. Care este motivul şi ce flotă activă mai are compania aeriană naţională

0
Publicat:
Ultima actualizare:
tarom foto shutterstock

Tarom retrage din serviciul comercial patru avioane Boeing 737-300, începând din data de 8 noiembrie 2021, potrivit Boardingpass.ro.

În prezent TAROM deţine patru avioane de tip Boeing 737-300, însă doar două dintre acestea sunt active, cele înmatriculate YR-BGE şi YR-BGD. Unul cele două Boeinguri 737-300 active, YR-BGD, a efectuat ultimul zbor comercial pentru TAROM în 31 octombrie, pe ruta Timişoara – Bucureşti, scrie Boardingpass.ro.

Celălalt Boeing 737-300 activ, înmatriculat YR-BGE, a efectuat ultimul zbor pentru compania românească în data de 7 noiembrie 2021. Alte două Boeinguri 737-300 din flota TAROM, înmatriculate YR-BGA şi YR-BGB, nu au mai zburat pentru companie de câteva luni şi în prezent sunt în hangarul TAROM cu diferite componente lipsă.

TAROM a recepţionat cele patru Boeinguri 737-300 care au o capacitate de transport de 8 locuri în clasa business şi 126 în clasa economică în perioada 18 octombrie 1993 – 18 noiembrie 1994. În viitor compania aeriană va demara proceduri directe de vânzare a celor patru avioane.

Avioanele Boeing trebuiau scoase din uz încă din toamna anului 2019

Compania Tarom anunţase  în urmă cu doi ani că va scoate încă în toamna anului 2019 di uz cele patru avioane Boeing, pentru care spunea că a găsit un cumpărător.

Potrivit Aeronews.ro, este vorba despre patru avioane Boeing 737-300, cumpărate în 1993 şi 1994. Primul Boeing 737-300 va ieşi din flotă în octombrie, urmând ca urmând ca pană în ianurie 2020 să fie vândute şi celelalte trei aeronave.

Potrivit sursei citate, este vorba despre aeronavele YR-BGA Alba Iulia  şi YR-BGB Bucureşti, livrate în octombrie 1993, şi YR-BGD Deva şi YR-BGE „Timişoara, intrate în flota TAROM în noiembrie 1994. 

În luna iunie 2019, TAROM a anunţat că va schimba toată flota ATR (9 aeronave), cu avioane noi, modelul ATR 72-600. Primul astfel de avion va fi livrat în această toamnă.

Înainte de apariţia problemelor cu modelul 737 MAX, în primăvara anului 2019, TAROM anunţase că a încheiat un contract cu Boeing pentru cinci aeronave din această gamă, iar aparatele ar trebui livrate până în 2023.

Citeşte şi: TAROM vinde patru aeronave Boeing 737-300 vechi de 26 de ani

Istoricul flotei Tarom

În anul 1992 TAROM  demarează un proces intensiv de modernizare a flotei.

Două aeronave AIRBUS A-310 au fost achiziţionate în anul 1992 (ieşite din flotă în anul 2018), două aeronave BOEING 737 -300 în anul 1993, iar un an mai târziu alte trei aeronave BOEING 737 –300 s-au alăturat flotei TAROM.

În perioda 1998 – 2000, flota TAROM s-a îmbogăţit cu şapte aeronave ATR 42-500 pentru curse interne şi regionale, iar în perioada imediat următoare, 2001-2004, TAROM achiziţionează patru aeronave BOEING 737 - 700.

TAROM îsi continuă procesul de modernizare a flotei, astfel că în perioada 2006 – 2007 sunt cumpărate patru aeronave AIRBUS A318.

În anul 2009 TAROM îsi măreşte flota de ATR cu două ATR 72-500.

În 2017 şi 2018 sunt închiriate în leasing operaţional patru aeronave BOEING 737-800 NG, flota TAROM ajungând astfel la 25 de avioane.

În primele 3 luni ale anului 2020, patru ATR 72-600 (dintr-un total de 9 aeronave noi de tip ATR 72-600, închiriate în leasing operaţional) intră în flotă, Compania TAROM operând în prezent pe zborurile externe şi interne cu o flotă compusă din 29 aeronave.

Potrivit datelor publicate pe site-ul său, în prezent flota Tarom este formată din:


 

  • 4 aeronave BOEING 737-700;
  • 4 aeronave BOEING 737-300;
  • 4 aeronave AIRBUS A318-111;
  • 7 aeronave ATR 42-500;
  • 2 aeronave ATR 72-500;
  • 2 aeronave Boeing 737-800 NG;
  • 2 aeronave Boeing 737-800 NG;
  • 4 aeronave ATR 72-600;
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite