Berarii propun lărgirea temporară a suprafeţelor teraselor şi deschiderea unor baruri mobile

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Asociaţia Berarii României analizează piața berii

Industria berii ar putea fi revigorată prin luarea unor noi măsuri precum lărgirea temporară a suprafeţelor teraselor şi deschiderea unor baruri mobile, susţin reprezentanţii acestui sector.

„Luarea unor măsuri guvernamentale excepţionale adecvate va contribui la reducerea semnificativă a impactului asupra acestui sector, dar şi asupra celorlalte sectoare care depind de acesta, printre care producţia de bere, industria de trade sau de distribuţie”, a declatrat pentru „Adevărul” Julia Leferman, director general asociaţia Berarii României. 

Potrivit acesteia, în această perioadă, toţi producătorii de bere au aplicat măsuri pentru sprijinirea locaţiilor Horeca, prin colectarea keg-urilor de bere ieşită din garanţie din locaţii, curăţarea profesională a liniilor de bere şi a sistemelor de distribuţie a berii din locaţii şi amânarea sau anularea chiriilor pe care locaţiile trebuie să le plătească fabricilor de bere. 

 La modul concret, având ca obiectiv principal garantarea siguranţei personalului, clienţilor şi furnizorilor, Berării României susţin abordarea progresivă de redeschidere a sectorului ospitalităţii, pe bază următoarelor principii: 

 • Distanţarea socială, aşa cum este definită de autorităţi şi limitarea mişcărilor în spaţiile locaţiilor trebuie respectate cu stricteţe 

 • Respectarea măsurilor de igienă instituite de autorităţi. Protecţia personalului şi a consumatorilor trebuie să fie prioritatea numărul unu. 

 • Redeschiderea la capacitate redusă prin asigurarea locurilor de masă şi a unui sistem de rezervare obligatoriu. 

Salutăm decizia autorităţilor de a deschide unităţile Horeca începând cu 1 iunie, păstrând distanţa socială necesară şi respectând măsurile de igienă şi siguranţă impuse. Barurile, pub-urile şi cafenelele, chiar şi fabricile de bere, sunt o parte integrantă a patrimoniului şi culturii multor oraşe, fiind destinaţii vizitate de numeroşi turişti, de aceea ele trebuie incluse în strategia privind turismul din România. 

Chiar dacă am intrat într-o nouă etapă începând cu 1 iunie odată cu deschiderea teraselor, este important să le susţinem prin strategii adecvate. Acest sprijin poate fi sub formă de subvenţii şi împrumuturi, dar trebuie să luăm în considerare şi posibilitatea de: 

 • a permite lărgirea temporară a suprafeţelor terasei, în măsura în care această nu pune în pericol distanţarea socială, pe domeniul public şi extinderea licenţelor pentru terasele existente 

 • a permite funcţionarea unor locaţii temporare (de exemplu, food trucks, baruri mobile etc.) 

 • a oferi antreprenorilor materiale igienice şi de separare a spaţiilor, ca suport din partea guvernului. 

Urmare a pandemiei şi a închiderii locaţiilor Horeca în a doua lunii martie 2020, consumul de bere înregistrat o scădere de 13% faţă de aceeaşi lună a anului anterior. 

„La nivelul întregului an 2020 ne aşteptăm la o continuare scăderii consumului de bere, urmare efectelor crizei Covid-19: închiderea tuturor locaţiilor Horeca pentru aproape 3 luni din an, anularea evenimentelor sportive interne internaţionale, concertelor festivalurilor, scăderile care vin din turism. 

Prin urmare, la nivel de tendinţă va scădea consumul în Horeca şi, sperăm, vor fi creşteri pentru cel casnic. Este puţin probabil însă ca o creştere de consum acasă să compenseze scăderea din Horeca. Rolul Horeca nu poate fi suplinit de alte canale, mai ales în privinţă culturii de socializare. Cel mai probabil, în următoarea perioadă oamenii se vor întâlni mai mult în propriile case şi curţi, în grupuri mai mici, ceea ce va duce la o schimbare a ocaziilor de consum”, a declarat Julia Leferman. 

Industria berii îşi va reveni odată cu revenirea, treptată, a întregii economii, a adăugat aceasta. 

„Dar, ca prim impact, reducerea veniturilor şi scăderea puterii de cumpărare a consumatorilor afectează şi industria berii. Chiar şi efectele reluării activităţii în industria ospitalităţii se vor vedea în timp, după cel puţin 2-3 luni de când vor reîncepe să funcţioneze la capacitate maximă. 

 De asemenea, în materie de tendinţe, în noul context al pandemiei şi al grijii crescute pentru siguranţă şi igienă, observăm o creştere a preferinţelor consumatorilor de bere pentru ambalajele one-way: sticlă nereturnabila, doză şi chiar pentru ambalajul de plastic, în special pentru ambalajul de unică folosinţă. 

Vedem o intensificare a comenzilor în canalul online, însă premisele de creştere pentru categoria berii sunt încă destul de mici”, a încheiat Leferman.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite