Activează zonele de interes pentru cursanţi

De-a lungul timpului, am observat că mulţi dintre cursanţi nu sunt motivaţi să înveţe încă de la începutul curuslui. Aceştia de obicei nu consideră relevant să înveţe ceva nou, dar vin la curs pentru că i-a trimis compania. În acest sens, un trainer pregătit pentru astfel de situaţii va sonda activ zonele de interes ale cursanţilor din afara ariei profesionale şi le va integra cu tenacitate în procesele de învăţare.

Conform celor mai vechi şi de succes principii de adult learning, această metodă nu numai că va genera discuţii fructuoase care facilitează învăţarea, dar va oferi şi o validare personală a cursantului atunci când acesta este inspirat să vadă legătura dintre materialele de curs şi pasiunile sale. În aceeaşi notă, H. Richard Milner, Director al Centrului pentru Educaţie Urbană de la Universitatea din Petersburg, spune că numai prin această strategie de încorporare a cunoştinţelor deja dobândite şi a intereselor cursanţilor în învăţare putem genera atât engagement pe termen lung, cât şi motivaţia de a explora puncte comune în cadrul aceluiaşi grup de învăţare.

Oferă experienţe de învăţare aplicate pe situaţii reale

Până acum, am testat numeroase modalităţi de a creşte motivaţia cursanţilor şi am descoperit că metoda „Courses without walls” dă rezultate rapid, prin situarea oamenilor în anumite contexte de comunicare. De exemplu, o vizită la bibliotecă sau luarea prânzului la restaurant sunt situaţii uzuale care îi determina să îşi exerseze abil cunoştinţele. În felul acesta, nu numai că vor trata cu mai multă dezinvoltură şi familiaritate cursurile, dar le va fi facilitată şi retenţia de informaţii. Cunoaştem cu toţii beneficiile învăţării în afara clasei de curs, iar în cazul adulţilor, acestea aduc un plus de relevanţă prin punerea în practică a cunoştinţelor acumulate.

Oferă feedback constant

Puterea acestei metode este foarte mare, mai ales în perioada dificilă pe care o traversăm. Mi-am dat seama cât de important este să oferim feedback onest, în timp util şi la intervale regulate, pentru a menţine oamenii concentraţi pe învăţare, ajutându-i simultan să ţină evidenţia propriei lor evoluţii. Cursanţii au nevoie de un ghidaj continuu în atingerea performanţei şi sunt mai motivaţi atunci când li se recunosc eforturile şi progresul mai întâi şi abia apoi eşecurile şi capitolele la care s-au descurcat mai puţin bine. Numai prin conştientizarea acestor aspecte ei îşi vor putea îmbunătăţi performanţele, implicându-se activ în aceste procese. Pe de altă parte, am observat că dacă cursanţii sunt atenţi la feedbackul pe care îl primesc, ei absorb mult mai rapid cunoştinţele.

Acestea sunt cele mai valoroase trei metode de creştere a motivaţiei pentru învăţare pe care eu le-am testat şi pe care vi le recomand cu încredere.