5 abilități indispensabile pentru a nu fi concediați în 2024

0
Publicat:

Niciun angajat nu este de neînlocuit și niciun loc de muncă nu este cu adevărat sigur, fie că este vorba despre condiții economice instabile, progrese tehnologice perturbatoare sau chiar politici toxice.

Un bărbat își cară lucrurile de la birou într-o cutie după ce a fost concediat
Niciun angajat nu este de neînlocuit

În timp ce reducerile de locuri de muncă nu sunt ceva ce poți controla ca angajat, ceea ce poți face este să te asiguri că abilitățile tale actuale rămân relevante și că poți aduce valoare oriunde ajungi. Iată cinci abilități care te vor ajuta să obții orice loc de muncă în 2024.

Gândire strategică (ceea ce AI nu poate face)

Inteligența artificială a făcut cu siguranță pași uriași în ultimii ani, se arată într-o analiză publicată de Forbes. AI generativ, în special, poate acum să scrie, să genereze imagini, sunet și chiar videoclipuri la un nivel de sofisticare nemaivăzut până acum. Ceea ce nu poate face, totuși, este să folosească gândirea strategică.

Gândirea strategică se referă la capacitatea de a concepe soluții strategice la problemele identificate după analizarea situațiilor complexe și identificarea tendințelor în date. În timp ce AI este deosebit de excelentă în analizarea unor bucăți de informații și condensarea lor în rezumate ordonate, încă îi lipsește capacitatea umană de a folosi abilitățile de gândire creativă și critică necesare pentru a lua decizii, deoarece nu este sensibilă. Deocamdată, cel puțin, gândirea strategică este ceva care respiră doar oameni ca tine și ca mine.

Vești și mai bune: abilitățile de gândire strategică vin cu experiență și practică. Ca orice mușchi, exercițiile repetate vă vor ajuta să vă devină mai ușor gândirea strategică.

Așadar, pentru a îmbunătăți gândirea strategică, fă-ți un obicei din a analiza chiar și cele mai simple probleme din mai multe unghiuri și a veni cu mai multe soluții potențiale. De asemenea, este util să împărțiți sarcinile mari în bucăți ușor de gestionat, permițându-vă să le abordați sistematic.

Faceți toate acestea în mod consecvent și vă veți putea poziționa ca un contribuitor valoros pentru orice echipă.

Abilitatea de a exprima și articula idei clar în orice format va fi întotdeauna o abilitate importantă. Dar, având în vedere recentele salturi tehnologice ale AI, este o idee bună să depășim simpla expresie și să trecem la comunicarea intenționată.

„Comunicarea intenționată”

Ce este comunicarea intenționată? De cele mai multe ori, scopul nostru principal este doar acela de a exprima idei, fără să ne gândim la ce s-ar putea întâmpla după aceea, cel puțin nu în mod conștient. Când facem comunicare intenționată, o facem cu un scop clar.

Pentru a fi clar, nu încurajez manipularea, care implică reținerea sau denaturarea informațiilor pentru câștigul tău. În schimb, încurajez practica de a crea un mesaj bine gândit, care ia în considerare nevoile publicului tău, contextul mesajului și rezultatul dorit.

Abilitățile de comunicare intenționată sunt deosebit de importante pentru angajatori, deoarece demonstrează capacitatea cuiva de a-i determina pe oameni să lucreze pentru un obiectiv comun. Comunicatorii intenționați se angajează în conversații semnificative, pun întrebări perspicace și își exprimă interesul real pentru oameni și organizație, făcându-i lideri și colaboratori excelenți la locul de muncă.

Abilități de date

În condițiile în care organizațiile se străduiesc să ia decizii bazate pe date, capacitatea de a transforma datele brute în informații acționabile este încă un set de abilități râvnite care ți-ar putea obține un rol în acest an. Și mai interesant este că abilitățile de date sunt necesare practic în fiecare industrie .

De exemplu, experții în date sunt deosebit de solicitați în marketing, deoarece abilitățile lor pot ajuta la interpretarea datelor consumatorilor pentru a personaliza campaniile și pentru a optimiza cheltuielile publicitare. Abilitățile de date sunt utile chiar și în comerțul cu amănuntul, unde companiile trebuie să știe să gestioneze eficient inventarul și să primească un impuls asupra tendințelor clienților.

Acolo unde este nevoie de a reduce costurile, de a optimiza resursele sau de a eficientiza operațiunile, capacitatea de a analiza și interpreta datele va fi întotdeauna utilă. Deci, dacă doriți să dobândiți o nouă abilitate și să aveți un talent pentru a lucra cu numere și modele, abilitățile de date ar trebui să fie în fruntea listei dvs.

Conducere

Când companiile din Silicon Valley și-au redus masiv locurile de muncă începând de anul trecut, unul dintre motivele principale a fost impulsul pentru echipe mai slabe. CEO-ul Meta, Mark Zuckerberg, a marcat 2023 drept „Anul eficienței” și a trecut la tăierea a peste 10.000 de locuri de muncă, dintre care o treime erau manageri de mijloc.

Având în vedere acest fapt, ar fi tentant să presupunem că abilitățile de conducere nu mai reprezintă un avantaj și că ți-ar fi mai bine ca colaborator individual. Dimpotrivă, abilitățile de conducere sunt și mai utile în echipele slabe, unde echipele mai mici sunt împinse să atingă aceleași, dacă nu mai mari, niveluri de succes cu un număr mai mic de angajați.

A avea abilități bune de conducere în organizațiile mai slabe înseamnă a avea capacitatea de a motiva membrii echipei în fața termenelor limită strânse și a responsabilităților sporite. Deoarece există mai puține niveluri de revizuire, managerii din acest tip de mediu trebuie, de asemenea, să fie adaptabili și strategici în procesul lor de luare a deciziilor.

De asemenea, este de remarcat faptul că la doar câteva luni după reducerea locurilor de muncă, Meta este setat să se „angajeze puternic” din nou în 2024, ceea ce înseamnă că acei manageri de mijloc au fost lăsați să plece în primul rând din motive economice și financiare, nu pentru că abilitățile lor nu erau. mai mult necesar.

Simțul umorului

Eu spun că oamenii ar trebui să fie mândri că sunt angajați cu personalitate în birou. Ei joacă un rol important în a-și ajuta echipa, dar și în înălțarea oamenilor și a culturii din jurul lor. Adevărul este că oamenilor le place să lucreze cu oamenii care le plac. Iar oamenii amuzanți sunt în mare parte apreciați universal. Poți fi cel mai greu muncitor dintr-o cameră, dar dacă nu poți articula idei și nu lucrezi bine cu ceilalți, atunci este mai puțin probabil să fii considerat un atu real al organizației.

„Acum, asta nu înseamnă că trebuie să fii clovnul de la birou, dar dacă ai capacitatea de a lumina camera și de a crea o atmosferă pozitivă, atunci un manager de angajare este statistic mai probabil să te sune înapoi pentru un interviu”, se arată în analiza publicată de Forbes

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite