Un tablou despre care se crede că a fost pictat de Tiţian, descoperit într-o biserică din Anglia

Un tablou despre care se crede că a fost pictat de Tiţian, descoperit într-o biserică din Anglia

Un tablou decolorat care a fost expus într-o biserică din Anglia mai mult de 100 de ani este atribuit maestrului renascentist Tiţian, scrie BBC.

Ştiri pe aceeaşi temă

„The Last Supper” a fost un cadou pentru biserica St Michael and All Angels din Ledbury (Herefordshire), în 1909.

Istoricul de artă Ronald Moore este de părere că a descoperit semnătura lui Tiţian pe pânză în timpul lucrărilor de restaurare.

„Mereu a avut un aer de Tiţian, dar nu am putut să identific... acum avem o descoperire”, a spus el.

Biserica a apelat la Moore, în urmă cu trei ani, pentru a face o cercetare în cazul tabloului de dimensiuni mari (cu peste 3,6m lăţime) şi pentru a-l restaura. De atunci, el şi asistenta sa Patricia Kenny au petrecut 11.000 de ore încercând să stabilească legătura cu artistul veneţian din secolul 16.

Tiziano Vecellio, cunoscut ca Tiţian, a fost cel mai important pictor al Şcolii Veneţiene şi unul dintre cei mai mari artişti renascentişti italieni.

Moore a declarat că descoperirea sa, a unei inscripţii sub desen, făcută de mână, indică faptul că este doar ceva ceea ce „un pictor mare” ar fi făcut.

Folosindu-se de lumină ultravioletă, el a descoperit semnătura lui Tiţian în partea de jos din stânga tabloului. În plus, faţa unuia dintre apostoli se potriveşte cu cea a lui Tiţian. Doi băieţi din tablou seamănă cu doi dintre copiii lui Tiţian şi, pe baza unor analize, Moore crede că tabloul a fost modificat pentru a fi un fel de portret de familie.

Moore a spus că pictura a fost comandată de o mănăstire din Veneţia cu câţiva zeci de ani înainte de a fi finalizată, în 1576, anul în care Tiţian a murit.

„Era un artist foarte popular şi ocupat şi cred că nu a avut vreodată timp să lucreze la el şi să îl finalizeze. Când Tiţian a murit, molima făcea victime şi cred că asta l-a influenţat pe fiul lui să transforme tabloul într-un portret de familie”, a mai spus el.

Tiţian avea un atelier mare în Veneţia, unde artiştii şi scriitorii se adunau, iar Moore a menţionat că alţi doi sau trei artişti ar fi putut lucra la această pictură.

„Deşi a iniţiat conceptul cu fiul lui, nu înseamnă că l-a pictat în întregime sau că a realizat mare parte din pictură. Partea interesantă este că acesta este un tablou nedescoperit din atelierul lui Tiţian”, a completat Moore.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările