Primăria Capitalei, prinsă cu pista vopsită la Comisia Europeană

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

8 organizaţii neguvernamentale au transmis Comisarului European pentru Mediu, Janez Potočnik , o scrisoare deschisă despre modul în care funcţionarii Primăriei Capitalei au distorsionat informaţii despre Bucureşti pe pagina oficială a Săptămânii Europene a Mobilităţii.

Cine are curiozitatea să citească pe site-ul Comisiei Europene dedicat mobilităţii despre măsurile luate de Primăria Capitalei va fi uimit şi confuz. Asta pentru că Bucureştiul se vede altfel de la Bruxelles: locuitorii oraşului se bucură de numeroase facilităţi de transport, au o mulţime de piste pentru  biciclete şi spaţii verzi la discreţie.  

Practic, activităţile municipalităţii au fost ”date din condei” în raportări şi hiperbolizate ca să dea bine şi să se alinieze cu politicile europene măcar în documente. Realitatea, cu toate nefuncţionalităţile administrative, ne rămâne nouă, celor care trăim în Bucureştiul de zi cu zi.  

Cel mai amuzant mi se pare că prima măsură permanentă raportată de Primăria Capitalei este ”îmbunătăţirea reţelei  de piste pentru biciclete”, incluzând extindere reţelei, restaurarea pistelor, crearea de marcaje etc. Acum, stau şi mă întreb: oare domnul director Ion Dedu, de la Direcţia de Transporturi, Drumuri şi Sistematizarea Circulaţiei, nu a auzit că pistele pentru biciclete din Bucureşti au fost declarate ilegale?

Cititorii portalului mobilityweek.eu vor fi încântaţi să afle că în Bucureşti există staţii de tip ”park and ride”. Din nou, realitatea contrazice brutal informaţiile oferite de Primărie. Chiar dacă există încă de pe vremea lui Ceauşescu proiecte pentru astfel de staţii la extremităţile liniilor de metrou, ele nu au fost realizate niciodată.

Amenajarea acestor parcări conectate la mijloacele de trasport în comun la periferie şi în zona metropolitană ar permite locuitorilor oraşului şi navetiştilor din jurul Bucureştiului să-şi lase acolo maşinile şi să-şi continue rapid călătoria cu un mijloc de transport în comun sau cu bicicleta. Rezultatul ar fi un centru al oraşului decongestionat, un aer respirabil, mai puţină poluare fonică, zone pietonale şi un aflux mai mare de pietoni care stimulează comerţul şi activităţile culturale.  

Tot din datele transmise de Primărie am aflat că sunt, statistic vorbind, fericita beneficiară a 23 de metri de spaţiu verde. Vă imaginaţi ce şoc am avut aflând că îmi revine atâta verdeaţă când în tot cartierul Militari singurul spaţiu verde pe care îl poţi înconjura fără să ameţeşti este este curtea Politehnicii! M-am mai liniştit când mi-am adus aminte că la contorizarea oficială  a spaţiului verde din Bucureşti au fost luate în calcul curţile private, luciul apei şi... cimitirele. Acum vă las, ies afară să profit de ziua asta însorită de toamnă, deşi nu ştiu ce să aleg: o levitare deasupra Dâmboviţei sau un jogging în Cimitirul Belu?!  

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite