O administraţie împotriva cetăţeanului

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
interzis biciclistilor

În luna octombrie 2012, Ariel primea amendă „pentru că circula cu bicicleta pe carosabil”. Amenda a fost anulată de instanţă. Dar problemele au rămas. Nimeni din administraţie sau poliţie nu a luat măsuri pentru a căuta vinovaţii.

Ariel m-a sunat imediat dupa ce a fost oprit de poliţie.

"- M-a oprit un poliţist şi vrea să mă amendeze pentru că circul pe carosabil. Pista ilegală de pe Lascăr Catargiu nu a fost desfiinţată ?

- Ba da.

- Şi atunci nu trebuia să merg pe carosabil ?

- Ba da.

- Totuşi, poliţistul vrea să mă amendeze pentru că mergeam pe carosabil.

- Cere procesul verbal. O să-l contestăm. Dacă pierdem, îţi plătesc eu amenda."

Cam asta a fost sinteza discuţiei mele cu Ariel din acea seară.

În termenul legal, cu ajutorul avocatului Adrian Rista, membru al Comunităţii Bicicliştilor din Bucureşti, amenda a fost contestată. Iar în aprilie 2013, Judecătoria sectorului 1 anula procesul verbal.

Pe timpul procesului, poliţia rutieră a recunoscut faptul că agentul de poliţie a fost derutat de indicatorul "Accesul interzis bicicliştilor" care era montat pe stradă.

Pentru cei care au venit de curând în Bucureşti, trebuie să vă spun că în Capitala României au fost desfiinţate trasee cu piste pentru biciclişti pe o lungime de peste 100 de km. Această măsură a fost aplicată de poliţia rutieră după ce s-a constatat că administraţia locală a recepţionat lucrările fără ca ele să respecte legea, normele în vigoare şi avizele date de către poliţie. Altfel spus, administratorul de drum a pus în pericol cu bună ştiinţă pe toţi cei care circulau în zona drumului public.

Dar, în loc să respecte decizia poliţiei, Administraţia Străzilor Bucureşti a montat indicatoare de interzicere a accesului bicicliştilor fără să pună şi panoul adiţional OBLIGATORIU care să specifice faptul că acestea fac referire la pistele desfiinţate. Or Codul Rutier spune clar că indicatoarele fac referire la întreaga lăţime a carosabilului, în lipsa panourilor adiţionale care să specifie aria de aplicabilitate a acestora.

Deci, administratorul de drum, plătit din banii noştri, ne pune din nou în pericol prin montarea de indicatoare care induc în eroare atât participanţii la trafic, cât şi echipajele poliţiei rutiere.

Ştiu că vă întrebaţi... acei oameni mai sunt încă în funcţii ? Da, oamenii care pun în pericol viaţa oamenilor sunt încă în funcţii şi primesc salarii grase.

Şi pentru că lumea întreabă, iată situaţia pistelor pentru biciclete care puneau în pericol pietonii şi bicicliştii. Pe acolo, circulaţia bicicletelor se face pe partea carosabilă.

Dacă veţi fi opriţi de poliţişti sau veţi fi agresaţi în trafic de şoferi care vă vor arăta semnul Accesul interzis bicicliştilor, să ştiţi că sunteţi victimele unui aparat administrativ care lucrează împotriva cetăţeanului.

Iată de ce vă aşteptăm să ieşiţi în stradă împreună cu noi pe 21 septembrie 2013.

Marian Ivan
membru fondator al OPTAR

——————————–

Dacă locuieşti în Bucureşti şi vrei să militezi pentru drepturile bicicliştilor şi cele ale pietonilor izgoniţi de pe trotuare, te poţi înscrie în grupul Facebook.
Daca nu locuieşti în Bucureşti dar vrei să susţii demersurile bicicliştilor şi pietonilor bucureşteni, te poţi înscrie pe pagina Facebook.
Indiferent de localitatea în care trăieşti, dacă susţii munca noastră, te poţi înscrie ca membru simpatizant al OPTAR. Nu durează mai mult de un minut !
Despre realizările asociaţiei noastre sau ale partenerilor noştri poţi afla dacă te înscrii pe pagina Facebook a OPTAR.

————————————–

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite