Adevărata insultă neobservată la ministrul desenelor de colorat

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cine a crezut că "golanii" lui Iliescu, "tâmpiţii" lui Băsescu şi "fă, Doina" lui Ponta sunt doar nişte aparenţe, n-are decât să se scandalizeze vizavi de apelativele grobianului de la Cluj. Dar adevărata jignire adusă românilor din diaspora constă în a doua parte a afirmaţiei sale, iar aceea este cu adevărat scandaloasă, mai gravă decât pantofii şi ciocolatele de la geamul limuzinei Elenei Udrea.

Materialul clientului, ministru al autostrăzilor frumos desenate spre a fi colorate cu studii de fezabilitate:

"România are trei milioane de oameni, să zicem, din forţa activă, în acest moment, în Occident. Trei milioane, din care vreun milion sunt fierari, betonişti, zidari şi aşa mai departe. Lucrează în construcţii, autostrăzi etc. prin Europa. Au poate 1500 de euro salariu. O spun foarte direct. De banii ăştia, copiii se fac golani acasă şi nevastă-sa curvă. Pentru 700 de euro vin acasă jumătate."

Să facem o socoteală pe înţelesul social-democratului de faţadă, cu peste un milion de euro în conturi, acţiuni la firme de peste jumătate de milio de euro şi al cărui fiu, la 24 de ani,conduce un SUV de aproape 100.000 de euro, cu apartament de 80 de mii de euro la dispoziţie, başca vacanţe în locaţii cu peste 3000 de euro pe noapte camera, după cum reiese din pozele puse pe reţelele de socializare.

De 1500 de euro, în afară, te costă 7-8 sute chiria, cu tot cu utilităţi, internet, TV etc. 150 de euro benzina la maşina proprie dus-întors la muncă plus weekenduri. 150 de euro mâncarea, băutura, detergentul, hârtia igienică etc., tot ce pui în coş la supermarket. 30 de euro mobilul, 100 de euro distracţiile. Şi tot mai rămân cu 2-3 sute de euro să faci ce vrei.

În România, de 700 de euro, 200 se duc pe rata la bancă sau chirie, iar altă sută la utilităţi. Doar o sută pe combustibil, fiindcă România n-are drumuri şi de-abia ai pe unde să mergi, darămite să mai faci şi turism de weekend. De patru ori mai mult dai pe reparaţii la maşină, din acelaşi motiv. Mâncarea, băutura şi consumabilele casei sunt adesea mai scumpe (şi mai proaste) ca afară. Deci să punem 200 de euro. Şi apoi vin şpăgile la doctori, la primărie, la înscris copilul la grădiniţă, la o şcoală mai bună, la un bazin de înot. Nici o sută de euro nu mai poţi pune deoparte, dar vine fiscul şi-ţi impută dividende neluate de la marea privatizare din capitalismul de cumetrie, vine primăria şi-ţi cere taxă de parcare în curtea blocului (!), vine taxa auto, taxa pe certificate verzi, taxa pe podul peste Dunărea, taxa pe prostie în general.

Liniştea şi speranţa valorează cât n-au alţii bani

Şi chiar de-ar fi cum spui matale, domnule injiner de inginerii financiare, la câţi bani ai în conturi de n-ai fost capabil de mai mult de un desen de colorat cu viitoarele şosele şi autostrăzi ale României. Chiar de-ar fi să se compare 1500 de euro afară cu 700 în ţară, viaţa noastră fără stresuri, fără feţele voastre, fără mizeriile voastre chiar nu valorează nimic?

Adică chiar aşa de proşti îi crezi pe cei mai curajoşi dintre români, aceia care au avut tăria s-oia de la zero aiurea, să vină la ăia amărâţi de 700 de euro pe care îi arunci dumneata de la geamul Mercedesului de la minister, adică şi din banii lor achiziţionat?

A, dacă spuneai că vei introduce o lege prin care să obligi contractorii statului să nu dea salarii mai mici de 1.500 de euro, era o treabă. Că au de unde. Toţi regii asfaltului construiesc la preţuri la fel de mari sau şi mai şi ca în Europa. Unde se duce profitul probabil dublu, asta te-ai întrebat? Sau poate că nu, fiindcă probabil aveai răspunsul în buzunar...

Cât de proşti să-i crezi pe români ca să suţii că se vor întoarce la regii asfaltului protejaţi de clasa politică din care şi dumneata faci parte? Adică să revină pe 700 de euro iluzorii, dar pentru certitudinea unui sistem corupt, în care asfaltangii ba se bagă în insolvenţă când nu mai au chef să plătească dări la stat, ba îi caută DNA-ul şi tot la faliment ajung?... Sau, în celmai bun caz, trimit oamenii iarna acasă, fără salariu. Că, vorba-aia, iarna nu-i ca vara şi nici România ca afară...

Iar apoi să îngroaşe rândurile şomerilor, să ajungă pe salariul minim la firme de pază, aceelea care funcţionează după o lege strâmbă şi lacunară dată când erai matale ministru de interne. Să ajungă să presteze şi dublul orelor legale de muncă, iar după ani de muncă să se trezească şi fără contribuţii la pensie, şi munciţi, şi cu baniiluaţi. Cam de proşti îi crezi pe români, pesedist plin de ifose, ca sş-ţi imaginezi că vin să muncească dublu pe venituri nici pe sfert şi, cel mai grav,speranţă ioc?

În asta constă de fapt afrontul maxim adus românilor din diaspora: ministrul Transporturilor dintr-o ţară fără infrastructură şi-a permis să le insulte inteligenţa, afirmând că aceştia se vor întoarce să i le construiască pe mai nimic! Nu-i vorba aici de 700 şi nici de 1500 de euro. Diferenţa constă în acele ţări unde statul are grijă de tine, nu te jupoaie cu taxe, nu-ţi distruge viitorul copiiilor, îţi asigură o pensie justă şi te respectă. Şi propria ta ţară, unde tu trebuie să ai grijă ca statul să nu te fure iar apoi să vină să-ţi ia banii iar, ca să acopere ceea ce s-a furat sub politruci ca ăsta.

Urări de bine urmaşului unui puşcăriaş

În 2003, când s-a inaugurat blocul meu, singurul construit în Galaţi pe vremea guvernării lui Năstase, avenit însuşi Miron Mitrea la inaugurare, pe atunci  ministru al Transporturilor şi Locuinţei. Eu îi explicam că apartamentele nu respectă Legea Construcţiilor ca suprafaţă, ca finisaje, că "termopanele" din lemn de brad cad şi dacă le tragi cu mâna, că gazele n-au fost trase, că liftul este nefuncţional, iar instalaţia de incendii nu există. Presa locală, de aceeaşi culoare cu autorităţile nemuritoare ale Oraşului Roşu, făcea feţe-feţe şi se uita stânjenită pieziş. Doar ministrul Mitrea stătea nepăsător şi rece, un muşchi nu i se clintea pe faţă.

Şi atunci am realizat: ce să-i pese fostului şofer de apartamentul meu? Valora aproximativ 16.000 de euro la vremea aceea, iar eu trebuia să-l plătesc în 15 ani cu un salariu de 160 de euro. Pe când breakul german, cu tracţiune integrală, piele şi finisaje de lux al ministerului, care-i purta "nobilul" dos prin ţară, valora cel puţin de trei ori mai mult!

În 2015, de la Ministerul Transporturilor, a vorbit în sictir şi apoi a trebuit să demisioneze unul de teapa lui Mitrea. Pe vremea lui Năstase, Rus era coleg de guvern cu Mitrea. Mitrea ştim cu toţii unde este. Eu îi urez ca, după ce i-a succedat la Transporturi, să ajungă să-i mai fie coleg lui Mitrea. Cât de curând...

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite