6 metode de urmat, indiferent de sezon, pentru a avea vacanţa dorită!
0Sezonul estival îşi cântă iarăşi cântecul de sirenă, iar vacanţele vor fi, cum e şi firesc, subiectul cel mai discutat. În ţară sau în afara ei, cu ăla micu’ şi mam’ mare la pachet sau în doi, în stil romantic, concediul reprezintă intervalul de timp pe durata căruia întrerupem munca, pentru a face loc plăcerii, odihnei şi cunoaşterii.
Românii care nu au achiziţionat un pachet de călătorie prin Înscrieri Timpurii, pot apela în continuare la agenţiile de turism, pentru alegerea vacanţei.
Dar la care dintre ele?
Iată o întrebare îndreptăţită care merită un răspuns precis. Află ce trebuie să ştii pentru ca vacanţa ta să devină memorabilă, doar prin amintirile sale cele mai plăcute! Sunt recomandări pe care ar trebui să le respecţi, indiferent de sezonul ales:
1. Înainte de orice, verifică dacă agenţia de turism are licenţă emisă de către Autoritatea Naţională pentru Turism. Expunerea licenţei trebuie să se facă la vedere, atât în sediul agenţiei, cât şi pe site-ul propriu. Pentru un plus de siguranţă, aruncă un ochi şi pe site-ul ANT, pentru a găsi lista agenţiilor de turism licenţiate, dar şi pe cele a căror licenţă a fost retrasă. Iată aici adresa acestora.
Cristian Bărhălescu, fost secretar de stat în ministerul de resort îţi dă un pont:’’licenţa de turism eliberată de ANT sau MDRT are un model special, care poate fi uşor verificat ca imagine pe online sau pe site-urile agenţiilor de turism şi conţine datele de identificare ale societăţii comerciale considerată a avea capacitatea să desfăşoare această activitate’’.
2.Verifică dacă agenţia pentru care eşti gata să optezi are poliţă de asigurare pentru insolvabilitate, faliment şi repatriere şi data expirării acesteia;
3. Vigilenţa ridicată nu este deloc o idee proastă atunci când îţi pregăteşti concediul şi iată de ce: trebuie să ţi se pară ciudat să găseşti un sejur de 7 nopţi în Maldive cu 490 euro, când un preţ decent ar trebui să se situeze peste 1000 de euro, cel puţin! Foloseşte-ţi bunul simţ şi inteligenţa în evaluarea ofertelor ademenitoare, precauţie care te poate scuti ulterior de necazuri;
4.Citeşte cu atenţie ’’contractul cu turistul´´, încheiat la achiziţionarea pachetului de călătorie. Da, ştiu, n-ai citit nici măcar contractul de vânzare-cumpărare al propriei case, căci te speriau clauzele cu formulări juridice întortocheate… Dar dacă vrei să nu plângi după bani, te sfătuiesc s-o faci şi nu te jena să ceri lămuririle necesare;
5.Îţi recomand să alegi o agenţie de turism membră ANAT. Este cea mai puternică asociaţie de turism din România şi prin regulile şi structurile interne pe care le deţine, nu menţine în rândurile sale operatorii care nu respectă legea. Simplul fapt de a deveni membru presupune îndeplinirea unor criterii de siguranţă, printre care şi recomandările unor membri activi. Mai mult de atât, toţi ceilalţi membri sunt consultaţi când o agenţie solicită aderarea. Numai agenţiile care prezintă seriozitate pot trece de acest filtru;
6.Regula nu neapărat obligatorie, dar care aduce un plus de siguranţă, se referă la portofoliul agenţiei. Cu cât agenţia este mai veche pe piaţă, cu atât este mai sigură. Dacă ar fi livrat servicii proaste sau îndoielnice, forumurile şi mass-media, aceasta din urmă extrem de vigilentă spre lauda sa, ar fi dat imediat de ştire. Atenţie, există nenumărate agenţii nou-înfiinţate demne de tot respectul şi de maximă încredere. Doar subliniez faptul că acelea care sunt pe piaţă de mulţi ani, au rezistat graţie seriozităţii şi profesionalismului.
Dragos Horhocea, proprietarul unei agenţii care activează de 24 de ani pe piaţa călătoriilor, spune că ’’turismul este un domeniu în care sunt implicate foarte multe persoane care concură la satisfacţia clientului. În cei 24 de ani de activitate m-am întâlnit cu atâtea situaţii neprevăzute încât am învăţat să anticipez orice nevoie a clientului, chiar neexprimată. Nu pot risca nici măcar un singur turist nemulţumit, reputaţia agenţiei fiind strâns legată de succesul acestui tip de business.’’
În fiecare an există cel puţin câteva scandaluri care stârnesc o emoţie generală, în care sunt implicate agenţii de turism, cel mai adesea nelicenţiate, care îşi au biroul în câte o cămăruţă de la parterul vreunui bloc. Agenţiile incriminate fie au dat bir cu fugiţii după ce au vândut pachete turistice de zeci de mii de euro rămase neonorate, fie au intrat în insolvenţă.
Pentru a limita sever posibilitatea ţepelor pe piaţa călătoriilor din România, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism susţine introducerea capitalului social minim de 5.000 de euro pentru înfiinţarea unei agenţii de turism şi solicită autorităţilor de resort introducerea unui nou model de poliţă de asigurare, poliţă capabilă să acopere 100% sumele avansate de turişti.
Acum că ai aflat care sunt paşii de urmat pentru a avea o vacanţă sigură, alege şi o destinaţie!