Copiii care au telefon mobil şi televizor în cameră au probleme cu cititul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Copiii care deţin telefoane, televizoare sau DVD playere în camera lor au rezultate mai slabe la înăţătură FOTO Shutterstock

Copiii care au acces îndelungat la tehnologie riscă scăderi semnificative în reţinerea informaţiilor dobândite prin lectură, arată cercetările efectuate în rândul a 4.000 de elevi din Marea Britanie.

Două treimi dintre copiii de 10 ani au în camera lor televizor, dar nici cei care deţin un DVD player şi un telefon mobil nu sunt mai puţini. Tinerii care au asemenea gadgeturi pierd în medie 20 de puncte la un test de citire. Comparativ, deţinerea unui instrument muzical este asociat cu o creştere de 30 de puncte, scrie „The Daily Mail“.

„A fost o asociere negativă între punctajul obţinut la teste şi deţinerea obiectelor de tehnologie. În orice caz, elevii care au recunoscut că au astfel de obiecte în dormitor, au obţinut, în medie, un scor cu aproximativ 20 de puncte mai mic faţă de cei care nu le deţineau. În schimb, 76% din cei care aveau un instrument muzical au obţinut un punctaj cu aproximativ 31 de puncte mai mare faţă de cei care nu aveau“, a arătat studiul efectuat de către Fundaţia Naţională pentru Cercetarea Educaţională în Marea Britanie şi supravegheate de academicieni din SUA şi Olanda.

Slabi şi la matematică

O parte din cercetarea a constat în a-i întreba pe elevi dacă deţin telefoane mobile, televizoare sau DVD playere în dormitor. Rezultatele au fost comparate cu performanţele obţinute la testele de citire, în care media la nivel internaţional a fost de 500 de puncte, iar cel mai mare punctaj de 571.

Elevii din şcolile primare britanice îşi îmbunătăţesc situaţia în ceea ce priveşte cititul, urcând de pe locul 15, în 2006, pe locul 11, în 2012. Totuşi, numărul cititorilor slabi a rămas totuşi ridicat, chiar de două ori mai mare faţă de acum 10 ani.

Un studiu similar a descoperit că adolescenţii care petrec multe ore pe site-urile de socializare au rezultate mai slabe la testele de ştiinţe şi de matematică.

Cercetarea susţine că unul din cinci copii de zece ani petrece cel puţin trei ore uitându-se la televizor sau la DVD. De asemenea, 13% din copiii de 14 ani au recunoscut că folosesc reţele sociale pentru cel puţin patru ore pe zi. Există dovezi că performanţa în domeniul ştiinţei şi a matematicii a scăzut pe măsură ce timpul petrecut pe site-uri a crescut.

În plus, un adolescent din şase învaţă în clase grav perturbate de scandalagii. Răspunsurile profesorilor au dezvăluit că 17% din elevii de 14 ani învaţă în clase unde perturbarea afectează major lecţiile. Ei au mai adăugat că somnul insuficient de pe timpul nopţii şi a hranei de bază sunt alţi factori ce afectează lecţiile. A reieşit, de asemenea, că mai mult de un sfert din elevii de ciclu primar şi unul din 10 elevi de şcoală generală a anunţat că a fost lovit sau rănit în ultima lună. Mii de elevi sunt învăţaţi în ciclul gimnazial să nu se bazeze pe profesori „să-i ţină în siguranţă şi în ordine“.