Fosilele „celui mai mare dinozaur”, descoperite de paleontologi în Argentina

Fosilele celui mai mare dinozaur care a existat vreodata pe Pământ au fost descoperite recent de câţiva paleonologi în Argentina, informează site-ul britanic BBC.

Conform fermurului descoperit de către oamenii de ştiinţă, dinozaurul gigantic a avut circa 40 de metri lungime şi 20 de metri lăţime.

„Având în vedere dimensiunea oaselor, care depăşesc descoperirile anterioare, putem spune că noile fosile sunt ale celui mai mare animal care a existat vreodată pe Terra”, au declarat paleontologii pentru BBC.

De asemenea, greutatea totală a fost estimată la aproximativ 77 de tone, doborând astfel recordul anterior deţinut de „Argentinosaurus”, un dinozaur din perioada cretacică.

Paleontologii susţin că noua lor descoperire are legătură cu specia „Titanosaur”, un erbivor imens care a trăit în timpul Cretacicului târziu, cunoscut ca fiind cel mai mare dinozaur de pe Terra.

Rămăşiţele imensului animal au fost descoperite de către un agricultor din La Flecha, la circa 250 de kilometri vest de Trelew, Patagonia. Ulterior, fosilele au fost excavate de către o echipă de paleontologi.

Oamenii de ştiinţă au găsit în total 150 de oase, care compun parţial scheletele a şapte dinozauri.

„Lungimea dinozaurului, de la cap la vârful cozii, era de 40 de metri. De asemenea, el avea o înălţime de circa 20 de metri, adică egal cu o clădire de şapte etaje”, au mai declarat cercetătorii.

Erbivorul gigantic a trăit în pădurile din Patagonia în urmă cu 95-100 de milioane de ani.

Citeşte şi:

De ce mamiferele nu au crescut la fel de mult precum dinozaurii

Cel mai masiv mamifer terestru cunoscut, Indricotherium, un strămoş al rinocerilor de azi care a trăit acum aproximativ 30 de milioane de ani, nu a atins nici măcar o treime din dimensiunile marilor sauropode din Jurasic şi Cretacic, şi asta în ciuda faptului că măsura circa 8 metri lungime, 5 metri înălţime şi cântărea aproximativ 16 tone.

Oamenii există pe Pământ mulţumită celei mai mari apocalipse de pe Terra

Au fost multe apocalipse prin care omenirea trebuia să treacă, şi asta în ultimii 100 de ani, dar una masivă, de acum milioane de ani, a făcut posibilă apariţia omului. Datorită morţii unor creaturi a fost posibilă evoluţia altora.

Invazie de dinozauri XXL, la Ploieşti. Cel mai mare exponat are 35 de metri lungime

32 de replici de dinozauri, reptile şi păsări preistorice, realizate în mărime naturală şi robotizate, vor putea fi admirate, între 19 – 24 iunie, în parcarea mall-ului Ploieşti Shopping City.