Social media în 2015: La ce schimbări ne putem aştepta şi cum vor afecta business-urile

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Una dintre caracteristicile perpetue ale social media este constanţa schimbărilor. În urmă cu puţini ani, reţelele sociale erau văzute ca o nouă sursă de „pierdut vremea“. În zilele noastre, este recunoscută importanţa corelării business plan-ului cu social media – şi lucrurile continuă să evolueze, să se schimbe.

In 2015, marketerii vor trebui sa se infrunte cu multe dintre problemele si dilemele anterioare si, in plus, vor trebui sa prevada si modificarile care vor aparea, pe parcurs. Si da, social media se modifica puternic si este extrem de imprevizibila. Sa ne amintim – la inceputul anului 2014, lumea incepuse sa cante prohodul Facebook-ului, compania americana fiind centrul unor scandaluri masive legate de incalcarea vietii personale, confruntandu-se totodata cu exodul adolescentilor americani de pe retea. Fast forward spre finalul anului, si vedem cifra de afaceri record pentru compania americana. Este doar un exemplu de imprevizibilitate.

Sa privim insa in globul de sticla si sa incercam sa previzionam ce ar putea urma in 2015 in mediul social media.

Reteaua sociala iti vrea portofelul

Facebook ar putea lansa in 2015, in aplicatia Messenger, un sistem de plati care va permite celor peste 200 de milioane de utilizatori sa trimita bani unul altuia folosind informatii de pe cardul de debit, fara niciun comision.

De ce ar vrea cea mai mare retea din lume sa intre pe acest segment? In prezent, marile companii tehnologice din lume, inclusiv Apple prin aplicatia Apple Pay, dar si Square, Stripe sau veterana PayPal lupta pentru a convinge oamenii sa foloseasca sistemul lor de plati. Finalitatea nu este inca foarte clara – Facebook ar putea, la un moment dat, sa perceapa un mic comision la transferuri, sau sa se foloseasca de datele utilizatorilor pentru a servi publicitate si mai targetata sau chiar sa incerce sa rivalizeze cu gigantii Visa si Mastercard, companii care fac miliarde din comisioane. Un lucru este sigur – in 2015 vom vedea, cel putin in SUA si Europa de Vest (Marea Britanie in special), primele sisteme complete de plati prin/pe retele sociale.

Citiţi continuarea articolului pe www.wall-street.ro

Tehnologie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite