Facebook, după un an de „stat“ pe bursă: face mai mulţi bani, publicitate mai bine poziţionată şi Zuckerberg e mai cizelat

0
Publicat:
Ultima actualizare:
aplicatie facebook google glass

Facebook este cea mai mare reţea socială şi cea mai bună perioadă a sa pare să fie de când a debutat pe bursă. Nu în ceea ce priveşte numărul de utilizatori, ci în ceea ce priveşte serviciile, monetizarea şi definirea ca o companie. O companie care, conform fondatorului Mark Zuckeberg, nici nu trebuia să fie aşa ceva. Cum s-a schimbat, însă, Facebook într-un an?

Facebook a devenit o companie listată la bursă pe 18 mai 2012. A avut o vară grea, cu preţul acţiunilor scăzând constant, dar s-a stabilizat spre iarnă. Acum, Facebook şi-a anunţat strategia pentru 2013 şi viitor: conţinut cât mai relevant pentru utilizatori, prezenţă bună pe segmentul mobil şi monetizare ridicată. Iar Mashable face un rezumat al ultimului an prin care a trecut Facebook.

Facebook nu a fost gândită drept o companie. A fost creată cu o misiune socială în minte, aceea de a face lumea mai deschisă, mai conectată. Mark Zuckerberg, cu trei luni înainte de listarea la bursă

Dar Facebook a devenit o companie, una cu, în primul rând, peste un miliard de utilizatori. Apoi, cu o valoare estimată de 60 miliarde de dolari şi aproximativ 5.000 de angajaţi. Reţeaua socială a reuşit şi să-şi asigure o poziţie dominantă pe Internet, dar şi pe telefoanele mobile, în special pe Android cu Facebook Home, un pas serios înainte.

Mai mulţi bani cu publicitate mai bine poziţionată

Înainte de a fi listată la bursă, Facebook era o entitate care făcea bani prin publicitate clasică, cu diverse tipuri de reclame de la companii, în anumite locuri de pe pagina sa. Dar după 18 mai 2012 a avut nevoie de mai mulţi bani, astfel că a venit cu idei noi. Una dintre ele este aceea că şi utilizatorii pot genera venituri, nu doar alte companii. Astfel, utilizatorii plătesc, dacă vor ca mesajul lor să ajungă la un străin - în funcţie de cât de celebru e străinul, vor plăti mai mult.

Sau utilizatorii plătesc, dacă vor să-şi facă un renume pe reţeaua socială. Apoi, utilizatorii sau administratorii de pagini pe Facebook pot plăti anumite sume pentru aceeaşi celebritate socială. Şi după cum a declarat un reprezentant al companiei la ultimul anunţ al veniturilor, până şi dezvoltatorii de aplicaţii aduc bani prin aplicaţiile Facebook.

image

În plus, Facebook a „învăţat“ să poziţioneze mai bine anunţurile. Sunt marcate cu sponsored şi apar ca informaţii naturale în flux. Va exista totuşi o problemă în viitor, Facebook vrea să introducă reclamele cu sunet, iar acestea ar putea porni automat şi vor fi mult mai deranjante decât cele clasice. Mai mult, Facebook trebuie să aducă aplicaţia Home la linia de plutire, apoi să valorifice acest segment.

Companie mobilă şi Zuckerberg maturizat

Este clar că Facebook pariază mult pe segmentul mobil şi după cum s-a văzut în ultimele luni a avut dreptate. Sunt mai mulţi utilizatori care accesează Facebook prin aplicaţiile mobile, decât cei care accesează prin site. Aplicaţiile de iPhone şi Android rulează foarte bine şi sunt pe aceeaşi linie a caracteristicilor. În plus, Facebook reinventează transmiterea emoţiilor prin stickers, emotigrame la un nou nivel şi în viitor dinamice. Mai trebuie menţionat că Facebook Messenger devine o soluţie pentru mulţi, pe măsură ce SMS-ul devine mai puţin interesant.

Iar parcursul Facebook l-a schimbat şi pe Mark Zuckerberg, omul care a pornit reţeaua în urmă cu 9 ani. Zuckerberg e acelaşi student de Harvard, prin vestimentaţie, dar discută altfel cu oamenii. Are un discurs mai echilibrat, este mai atent, fie că e doar un interviu, că e un anunţ al veniturilor.

Află mai multe despre Facebook şi serviciile sale: 

Facebook vrea să schimbe felul în care comunicăm. Emoticonul de mâine va fi dinamic şi va transmite emoţii :-)

Zuckerberg: „Facebook este o companie mobilă“. Utilizatorii preferă să intre pe Facebook de pe tabletă sau smartphone

Facebook câştigă bani şi de pe urma aplicaţiilor create de alte companii

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite