Cum decide Facebook ce conţinut să şteargă şi ce utilizatori să blocheze

0
Publicat:
Ultima actualizare:
mark zuckerberg

Facebook are un set de Standarde de Comunitate, active de mai mulţi ani, care arată ce tip de conţinut este acceptat şi ce tip de conţinut este eliminat de platforma socială.

Astăzi, Facebook a făcut publice regulile interne pe care compania le are pentru respectarea acestor standarde. De asemenea, reţeaua socială lansează posibilitatea ca utilizatorii să conteste deciziile luate cu privire la unele mesaje şi să solicite o reevaluare, atunci când consideră că a fost făcută o greşeală.

Procesul de dezvoltare a politicilor

Echipa de politici de conţinut a Facebook este responsabilă pentru dezvoltarea standardelor de comunitate ale reţelei sociale. Facebook are angajaţi in 11 birouri din întreaga lume, inclusiv experţi în materie de probleme precum discursul ce încurajează ura, siguranţa copiilor şi terorismul.

Punerea în aplicare

Este folosită o combinaţie între inteligenţa artificială şi raportările primite de la utilizatori pentru a identifica postările, imaginile sau alt tip de conţinut care este posibil că încalcă Standardele de Comunitate.

Aceste rapoarte sunt revizuite de echipa de operaţiuni comunitare, care lucrează 24 de ore din 24, în peste 40 de limbi. Până la sfârşitul anului 2018, vor fi 7.500 de recenzori de conţinut - mai mulţi cu 40% faţă de numărul avut anul trecut pe vremea aceasta.

Însă este grea aplicarea cu exactitate a politicilor asupra conţinutului semnalat. În unele cazuri, pot apărea greşeli, deoarece politicile Facebook nu sunt suficient de clare pentru cei care revizuiesc conţinutul şi, atunci când este cazul, lucrează pentru a completa aceste lacune.

Căi de atac

Iată cum funcţionează procesul:

  • Dacă o fotografie, videoclip sau postare a fost eliminată pentru încălcarea standardelor comunitare, utilizatorului i se oferă opţiunea "Solicitare recenzie"
  • Contestaţiile sunt revizuite de către echipa de operaţiuni de comunitate, în decurs de 24 de ore
  • Dacă a fost făcută o greşeală, conţinutul va fi restabilit şi persoana care a contestat decizia iniţială va primi o notificare.

Până la finalul anului, acest proces va fi extins asupra persoanelor care raportează conţinutul şi care sunt anunţate că acesta nu încalcă Standardele de Comunitate.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite