Facebook a făcut prima mare schimbare pe Instagram. Cum arată video-urile pe reţeaua socială - prima demonstraţie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Facebook a lansat în această seară un nou serviciu destinat utilizatorilor săi, dar mai ales celor 100 de milioane de utilizatori de pe Instagram, după cum era de aşteptat. Instagram permite înregistrarea de video-uri de 15 secunde.

„Există diferite tipuri de conţinut, iar noi ne-am concentrat să facem acest lucru. Astăzi ne vom concentra pe Instagram”, a declarat şeful Facebook, Mark Zuckerber, iar apoi l-a introdus pe şeful Instagram, Kevin Systrom. 

Instagram cu video

Systrom a prezentat pe scenă video-urile pe Instagram. El a argumentat această mişcare ca o evoluţie normală, datorată şi gadgeturilor în continuă evoluţie. „Dacă acum câţiva ani telefoanele erau lente dacă puneam şi video, acum evoluţia tehnologică face ca video-urile să poată face parte dintr-o reţea simplă şi funcţională”, a spus Systrom. De asemenea, el s-a concentrat la începutul discursului său pe faptul că video-urile de pe Instagram sunt un avantaj pentru cei 130 de milioane de utilizatori deja existenţi. Cumva, Systrom a oferit prin această afirmaţie un răspuns celor care spun că Instagram cu video ar fi un răspuns împotriva Vine. 

Instagram nu-şi schimbă interfaţa mult. Butonul central rămâne prezent, dar acum apare şi un buton de video. Spre deosebire de Vine, care permite video-uri de 6 secunde, Instagram permite înregistrarea de video-uri de 15 secunde după acelaşi principiu: camera nu funcţionează continuu, ci pur şi simplu video-ul funcţionează doar la apăsarea butonului central. ​ Limita minimă pentru video-uri este de 3 secunde. 

De asemenea, Instagram va permite eliminarea unor anumite pasaje din interiorul video-urilor de 15 secunde şi reînregistrarea lor. Instagram a adăugat utilizatorilor noi filtre, cumva mai potrivite pentru clipuri. Până la urmă, nu este o noutate extraordinară, deoarece există o aplicaţie aproape identică, numită Lightt, care permite şi filtre, dar Instagram se concentrează pe comunitate. În plus, Instagram a adăugat o funcţionalitate interesantă: thumbnail-ul poate fi ales separat, pentru ca video-ul să arate foarte bine în fluxul de imagini. 

Puteţi vedea cum arată un video pe Instagram chiar pe profilul meu, accesibil aici. Faceţi cunoştinţă cu Tana, cobaiul celui de-al doilea video făcut cu Instagram. 

Stabilizare a videoclipurilor în Instagram - oricine poate fi cameraman

Instagram a mai adăugat o funcţionalitate pentru video-urile utilizatorilor. După cum Instagram a reuşit să facă din oameni simpli fotografi, noua funcţionalitate numită Cinema, aduce stabilizare digitală către video-uri. 

”Ne-am aliat cu cercetători din domeniu video şi am adus Cinema”, a spus Systrom. 

Practic, Cinema stabilizează video-urile direct pe Instagram. Systrom a arătat un video făcut fără aplicaţie şi un video făcut cu Cinema, iar diferenţa este notabilă. Cinema funcţionează momentan doar pe iPhone 5 şi iPhone 4S, dar cel mai probabil va sosi şi pe telefoanele cu Android în viitor. 

image

Aplicaţia este disponibilă şi pe iPhone, Android, dar video-urile pot fi văzute şi pe internet. 

image

130 de milioane de utilizatori în 30 de luni

Şeful Facebook a dat detalii şi despre dimensiuenea echipei de la Instagram, care a crescut de trei ori în ultimul an.

„Când mă gândesc la Instagram, mă gândesc la imagini. Imaginile sunt în ADN-ul nostru şi sunt ceea ce ne duce mai departe”, a spus Systrom. „Misiunea noastră este să capturăm imaginile lumii în care trăim”, a mai spus creatorul Instagram. 

În doi ani jumătate, 16 miliarde de fotografii au fost urcate pe Instagram şi zilnic sunt date un milion de like-uri. Astăzi, 130 de milioane de utilizatori sunt pe reţeaua lui Systrom. 

image

Zuckerberg a asistat din sală la prezentarea lui Systrom

image
Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite