Preşedintele Google, Eric Schmidt: Epoca televiziunii a apus

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Preşedintele Google, Eric Schmidt FOTO Reuters
Preşedintele Google, Eric Schmidt FOTO Reuters

Site-urile de video-sharing nu rivalizează cu televiziunea, ci au înlocuit deja acest mijloc de comunicare, crede preşedintele Google, Eric Schmidt.

Schmidt a refuzat să ofere o estimare cu privire la momentul în care conţinutul video din mediul online va înlocui programele televizate, afirmând în schimb că „asta s-a întâmplat deja“, relatează site-ul „The Telegraph“.

„Nu este un înlocuitor pentru ceva ce deja cunoaştem“, a adăugat el. „Este ceva nou la care trebuie să medităm, pe care trebuie să îl programăm şi pentru care să construim noi platforme“.

Declaraţiile lui Schmidt intervin în contextul în care YouTube a depăşit deja un miliard de vizitatori într-o lună, fiind surclasat numai de motorul de căutare Google şi de reţeaua de socializare Facebook.

Google arată că succesul fenomenal al site-ului YouTube, lansat în 2005, se datorează naturii sale interactive şi faptului că atrage segmentul tânăr al populaţiei, care a crescut vizionând clipuri pe Internet.

„Credeam că YouTube seamănă cu televiziunea, dar m-am înşelat.“, a declarat Robert Kyncl, şeful parteneriatelor de conţinut de la YouTube. El a ţinut să precizeze că YouTube nu doar transmite conţinut, precum televiziunea. 

Acum un an an, YouTube şi-a anunţat intenţia de a „reinventa televiziunea“, prin finanţarea lansării a peste 100 de canale aparţinând unor cunoscute companii media şi anumitor personalităţi de la Hollywood. Anunţul de ieri, scrie „The Guardian“, marchează însă o schimbare de tonalitate.

 Tinerii americani cu vârste cuprinse între 18 şi 34 de ani petrec mai mult timp pe YouTube decât vizionând programele oricărui canal de televiziune din Statele Unite, iar sistemul popular de comentarii şi voturi a devenit un standard urmat de celelalte site-uri de profil.  

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite