Agenţia de ştiri Facebook. FB Newswire e noul serviciu oferit de reţeaua socială
0Facebook a anunţat ieri un nou serviciu care transformă reţeaua şi într-o agenţie de ştiri. Pe Facebook urmărim publicaţii care postează link-uri, dar Facebook şi cu Storyful au făcut FB Newswire, unde strâng cele mai interesante informaţii exclusive de pe Facebook.
Mai bine de un miliard de oameni folosesc Facebook în întreaga lume, iar mulţi dintre ei îşi iau ştirile de pe această reţea. Facebook a lansat ieri FB Newswire, o pagină pentru jurnalişti şi cititori, unde publică cele mai interesante subiecte descoperite pe diverse pagini de Facebook. Reţeaua socială doreşte astfel să ajute jurnaliştii să-şi ia informaţiile mai uşor, ca de la o agenţie de informaţii gratuită, dar şi cititorii, care nu pot urmări în totalitate postările de la unele pagini.
Facebook colaborează cu Storyful, un produs care descoperă breaking news, trenduri şi conţinut viral pe internet. Storyful este folosit de publicaţii pentru a monitoriza cele mai interesante trenduri din social media şi pentru a oferi cititorilor ce-şi doresc.
FB Newswire e un agregator, unul care preia conţinutul distribuit public pe Facebook. Cum face asta? Editorii FB Newswire urmăresc pagini importante, dar şi hashtag-uri. Pe FB Newswire se vor găsi atât informaţii de tip breaking news, dar şi poze originale, videoclipuri care pot fi introduse în site-urile de ştiri, dar şi actualizări-text de la persoane influente din întreaga lume, chiar dacă sunt artişti sau preşedinţi de stat.

De ce face Facebook acest lucru? Pentru cine? Publicaţiile pot să-şi ia conţinut de la FB Newswire, dar devin şi mai dependente faţă de reţeaua socială. Paginile lor apar în News Feed-ul oamenilor, dar se investesc sume enorme de bani în publicitate. De asemenea, Facebook vrea să preia din atractivitatea Twitter în cazul evenimentelor care se desfăşoară rapid. Astfel, ei au introdus hashtag-uri şi subiecte populare, numite Trending Topics. Interacţiunea cu site-urile de ştiri a crescut de patru ori în 2013 pe Facebook.

Ce consecinţe va avea pagina?
Nu ştim. Dar trendul se duce către agenţiile de ştiri sociale, care apar pe News Feed-ul utilizatorilor şi sunt preluate de marile publicaţii, care le dau apoi contextul. Jurnaliştii ar putea să nu mai fie aducători de informaţie, ci doar de context. Nu ştim.
Facebook Newswire, agenţia de ştiri de al Facebook poate fi accesată la linkul de mai jos.
Pagina are deja 18.500 de like-uri la câteva ore după lansare. Ce fel de postări găsim?
De exemplu, ultima ştire despre un incendiu la New Delhi, cu un videoclip postat de către un utilizator Facebook. De asemenea, urmează o ştire despre avionul Virgin Australia care ar fi fost deturnat.
Ce face Facebook e jurnalism de tip news cetăţenesc. Le adună pe toate la un loc. Utilizatorii Facebook distribuie 684.000 de actualizări pe minut.
[<a href="//storify.com/vladandriescu3/facebook-4" target="_blank">View the story "Facebook" on Storify</a>]