Domo a greşit preţul la o tabletă Samsung, iar pe Facebook clienţii îşi varsă nemulţumirile
0Magazinul Domo, varianta sa online, a greşit preţul unei tablete Samsung Galaxy Tab3 T311, de 16 GB. Mii de comenzi ar fi fost făcute, dar acestea au fost anulate, din cauza unei erori în sistem. Utilizatorii îşi varsă furia acum pe reţelele sociale.
Potrivit blogului nwradu.ro, tableta de 319 lei costă în mod normal în jur de 1.500 de lei. Avea 3G, 16 GB de stocare, ecran de 8 inci, rezoluţie 1280x800 de pixeli şi dual core la 1,5 Ghz. Bloggerul bănuieşte că Domo ar fi greşit cifra din faţa preţului, care ar fi trebuit să fie 1.319 lei, cu 1.000 de lei mai mult.
La ora 12.56 astăzi, utilizatorii de pe Domo care au cumpărat tableta la acel preţ au primit un SMS prin care erau anunţaţi de anularea comenzii.
"Stimate client, din cauza unei erori a sistemului, produsu comandat a fost afişat eronat, motiv pentru care suntem nevoiţi să anulăm toate comenzile. Contravaloarea achitată în avans va fi deblocată în cel mai scurt timp. Mulţumim pentru înţelegere! Echipa Domo.ro", se arată în SMS.
Ce spune regulamentul Domo
Potrivit nwradu.ro, Termenii şi condiţiile Domo acoperă magazinul online în aceste situaţii.
"Acest mesaj este o confirmare de inregistrare a comenzii si nu obliga vanzatorul la executarea acesteia pana la momentul confirmarii stocului disponibil si a termenului de livrare a comenzii", se menţionează în regulament.
De asemenea, "In cazul in care preturile sau alte detalii referitoare la produse au fost afisate gresit, inclusiv din cauza faptului ca au fost introduse gresit in baza de date, ne alocam dreptul de a anula livrarea respectivului produs si de a anunta clientul in cel mai scurt timp despre eroarea aparuta, daca livrarea nu s-a efectuat inca".
Captură nwradu.ro.

Protest pe Facebook
Pe Facebook a apărut o pagină numită "Boicot Comenzi Tableta T311", care protestează faţă de problemele care au apărut la Domo, deşi magazinul online este acoperit legal.
Cei care au făcut pagina, români care au crezut că au pus mâna pe o ofertă nemaivăzută şi ireală, spun tare şi răspicat "Noi ne vrem tabletele!!".
Unul dintre clienţii care au făcut comanda a depus o plângere la OPC. "Mi se pare aberant să anulezi nişte comenzi plasate, ba chiar una dintre ele şi plătită pe motiv că ai avut o eroare în sistem. Şi eu lucrez într-o corporaţie şi în cazul unei erori, în general e vinovată compania şi îşi asumă răspunderea, nu clientul", scrie clientul.
Potrivit directorului OPC Prahova, Corneliu Buzu, citat de observatorulph.ro, "Clientul nu are nicio vină dacă un comerciant a postat pe site-ul său de vânzări online un produs cu un preţ eronat. Cei care au plătit în avans comanda, de obicei prin intermediul cardului, trebuie să primească produsul respectiv. Pentru cei care au optat pentru plata la livrare, compania va fi sancţionată pentru inducerea în eroare a consumatorilor"
Poziţia oficială Domo
„Comenzile nu au fost niciun moment procesate sau încasate de către Domo. Banii doar s-au blocat în contul clienţilor până la confirmarea comenzii.
În acest moment s-au facut pentru toate comenzile demersurile către procesatorul de plăţi şi către bănci pentru deblocarea acestor sume, deblocarea acestora urmând să se faca în cel mai scurt timp posibil. Termenul efectiv în care sumele vor fi disponibile în contul clienţilor depinde de fiecare bancă emitentă în parte.
Referitor la reclamaţiile legate de această situaţie este dreptul clienţilor de a solicita asistenţă din partea Oficiului pentru Protecţia Consumatorului aceasta entitate fiind mediatorul pentru situaţii de acest gen. Rezolvarea acestor reclamaţii se va face impreună cu aceştia în baza legislaţiei în vigoare“, au declarat reprezentanţii Domo pentru adevarul.ro.
„Într-adevăr în seara zilei de 29 ianuarie s-a produs o eroare în sistem care a dus la afişarea de informaţii eronate în pagina produsului Samsung Galaxy 3 Tab.
Domo nu încurajează practicile comerciale incorecte şi în cazul de faţă este vorba de o eroare regretabilă şi nu de o intentie de a influenta comportamentul consumatorului.
Si pe această cale dorim să ne cerem scuze clienţilor pentru neplăcerile provocate şi să le mulţumim pentru întelegerea acestei situaţi“, se arată în răspunsul Domo pentru Economica.net