Câţi români au de gând să cumpere online de Black Friday 2017

Câţi români au de gând să cumpere online de Black Friday 2017

Black Friday 2017 se apropie cu paşi repezi, iar fiecare magazin se dă peste cap să vin cu oferte din ce în ce mai competitive. Însă câţi români au de gând să îşi achiziţioneze ceva?

Ştiri pe aceeaşi temă

71% dintre românii din mediul urban intenţionează să cumpere produse de Black Friday în acest an, iar 44% dintre aceştia au în plan să plătească online achiziţiile făcute, potrivit unui studiu comandat de Blugento, companie clujeană specializată în furnizarea de soluţii de ecommerce.

Rezultatele studiului relevă o deschidere mai mare a românilor faţă de plăţile online, în măsura în care numărul celor care vor să achite produsele comandate online, prin card bancar, a crescut semnificativ în ultimii ani. De asemenea, încrederea românilor în această modalitate de plată este mai mare comparativ cu anii precedenţi, aproape 60% dintre respondenţi menţionând că au încredere mai mare în plata online cu cardul în prezent, decât acum un an.

Printre beneficiile apreciate de românii care fac plăţi online cu cardul sunt: rapiditatea tranzacţiei online (31%), confortul plăţilor în sine (29%) şi uşurinţa în folosirea sistemului de plăţi (18%).

Aproape 80% dintre românii din mediul urban sunt familiarizaţi cu plăţile online, ei folosind pentru achiziţia produselor comandate pe Internet, cel puţin o dată această modalitate de plată.

Comportamentul românilor de Black Friday

În ceea ce priveşte comportamentul respondenţilor faţă de produsele plătite online, 87% dintre aceştia spun că nu s-au aflat niciodată în situaţia de a returna produsele cumpărate de Black Friday.

43% dintre respondenţi nu şi-au stabilit o listă de produse pe care vor să le cumpere anul acesta de Black Friday şi vor decide după ce vor analiza ofertele magazinelor. De altfel, oferta şi reducerile practicate cu ocazia acestui eveniment de shopping sunt definitorii şi pentru cei care au deja o listă de cumpărături (43% dintre respondenţi), dar care se vor orienta în procesul de achiziţie de produse în funcţie de ofertele pe care le vor găsi.

Referitor la bugetul românilor pentru achiziţiile de Black Friday, 29% au pus de-o parte între 200 şi 500 de lei, 25% între 500 şi 1.000 de lei, 13% între 1.000 şi 1.500 de lei, iar 9% între 1.500 şi 3.000 de lei.

Studiul a fost realizat în perioada 3 – 9 noiembrie 2017 pe un eşantion de 1.839 de respondenţi majori, din mediul urban, de către iVox, platformă online de sondare a opiniei publice, la solicitarea Blugento.

citeste totul despre: