Sistem digital de raportare la SMURD, UPU şi Ambulanţă. Arafat: Fişele pacienţilor nu vor mai fi completate pe hârtie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Raed Arafat FOTO Adevărul
Raed Arafat FOTO Adevărul

Secretarul de stat în Ministerul Afacerilor Interne Raed Arafat a declarat, duminică, la Cluj-Napoca, că speră ca de la 1 martie să fie implementat la nivel naţional un sistem digital de raportare pentru SMURD, Ambulanţă şi Unităţile de Primiri Urgenţe, renunţându-se la utilizarea fişelor din hârtie.

Raed Arafat a declarat, duminică, într-o conferinţă de presă desfăşurată la Prefectur Cluj, că modelul este deja aplicat în alte ţări europene, în România fiind în faza de testare.

”Sistemul digital de raportare este deja utilizat, rata de raportare la SMURD depăşind 90%. La Ambulanţă mai avem zone în care nu se raportează complet, ci doar parţial, iar la unităţile de primiri urgenţe iarăşi sistemul se foloseşte parţial. Suntem încă în faza de testare şi încercăm ca, până la sfârşitul lunii februarie, să îl folosim ca sistem principal de raportare. Încercăm ca, de la 1 martie, să ajungem către oprirea utilizării hârtiei în sistem, vom scoate treptat hârtia şi vom folosi doar sistemul digital de raportare. Fişele pacienţilor nu vor mai fi completate pe hârtie. Nu suntem primii care facem acest lucru. Sunt foarte multe ţări în care nu se mai foloseşte hârtia nici pe ambulanţe, nici în UPU-uri, ci se folosesc doar raportări digitale. Sper ca acest sistem să intre în utilizare maximă din martie, sper să putem reuşi cel puţin pe o parte, dacă nu total să intrăm 100% pe sistemul digital”, a spus Arafat.

Raed Arafat a explicat că noul sistem va îmbunătăţi actul medical şi va permite realizarea de statistici şi obţinerea de date relevante.

”Începem să analizăm medicaţia folosită de pacient, începem să le corelăm cu cazurile. Va fi şi problemă de implementare a unui management al calităţii, nu numai de statistică, ci şi de observare a numărului cazurilor, costurilor”, a mai spus Arafat.

Sistemul de raportare digitală este implementat de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) şi este finanţat cu fonduri europene.

”STS este cel care gestionează serverele sistemului pentru noi, nu există costuri suplimentare de plătit cuiva de către serviciile judeţene de Ambulanţă sau UPU. În momentul în care ai sistemul implementat şi îl foloseşti, intră în sistemul naţional, iar datele vin către DSU şi Ministerul Sănătăţii. Toată lumea a fost dotată, şi la UPU-uri şi la serviciile de Ambulanţă şi la SMURD, cu tablete şi sisteme fixe, calculatoare. În UPU, pentru raportări digitale la punctul de triaj, pentru cei care văd pacienţii”, a subliniat Raed Arafat.
 

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite