Prima conferinta pe tema educatiei copiilor supradotati

"Trebuie sa abandonam sistemul romanesc de educatie abstract, sofisticat si fara finalitate practica, pentru a adopta unul care sa-l atraga pe elev si student, usor de aplicat, intuitiv". Aceasta este


"Trebuie sa abandonam sistemul romanesc de educatie abstract, sofisticat si fara finalitate practica, pentru a adopta unul care sa-l atraga pe elev si student, usor de aplicat, intuitiv". Aceasta este concluzia celor 30 de specialisti romani si straini, care au participant la prima conferinta nationala "Gifted Education", pe tema educatiei copiilor supradotati din intreaga lume, organizata de Institutul de Studii si Cercetari Avansate (IRSCA) la Suceava, intre 27-29 mai. Lucrarile au pus accentul mai ales pe nevoia unei asistente psihologice si sociale, de programe de training pentru dezvoltarea abilitatilor de leadership si care promoveaza cultivarea, afirmarea si consacrarea copiilor talentati. Educatia acestor copii are o importanta deosebita in lumea contemporana avansata si in cuceririle din domeniul stiintei si tehnologiei de varf, potrivit specialistilor. Dintre cei care au prezentat lucrari au fost: Centrul National pentru Supradotati si Talente, Centrul Pilot pentru Educatia Supradotatilor si Talentelor sau Centrul de Viitorologie, care au participat si la atelierele "Educatia Inteligentelor si Talentelor azi", "Copii supradotati si talentati si problematica educatiei lor" sau "Utilizarea si Creativitatea Inteligentelor si Talentelor". Conferinta s-a incheiat cu o dezbatere referitoare la diversele sisteme educative din lume, mai ales la cele cu care sistemul romanesc de elita se va confrunta dupa integrarea Romaniei in UE, cum ar fi sistemul Scolilor Superioare Franceze de Inalte Studii (Les Grandes Ecoles Francaises), Scolile elitiste germane (Technisches Hoschules), precum si invatamantul universitar britanic. S-a vorbit si despre o posibila convergenta, atat pe plan educational si pedagogic, cat si pe planul programelor elaborate pe discipline, in perspectiva integrarii invatamantului romanesc in marile structuri educative europene. Temele variate de cercetare in domeniul educatiei supradotatilor si talentelor din intreaga lume sunt in agenda de lucru a Institutului de Studii si Cercetari Avansate.