Sâmbătă, al 11-lea marş al bicicliştilor. Revoluţia în trafic a Primăriei zero

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
foto: Sergiu Nicolae Brega
foto: Sergiu Nicolae Brega

Cu toate bubele pe care le-a avut, administraţia Oprescu reuşeşte performanţa să fie singura care a realizat un segment viabil de pistă pentru biciclete în Bucureşti, pe Calea Victoriei. Este adevărat, multe piste realizate pe vremea lui Oprescu au fost desfiinţate, pentru că erau periculoase, însă şi pe vremea lui Firea a fost desfiinţată o bandă RATB.

După ce a uimit o ţară întreagă, susţinând că va rezolva problema traficului din Bucureşti în 6 luni, promisiunile Gabrielei Firea au curs lanţ, în cele 450 de zile de mandat. Totuşi, măsurătorile companiei de echipament de navigaţie Tom-Tom au arătat că în 2016 a avut loc cea mai accentuată creştere a congestiilor din ultimii 5 ani (7%), demonstrând faptul că lucrurile s-au înrăutăţit.

În ciuda agravării situaţiei, administraţia Firea nu a făcut nimic pentru a reduce problemele generate de trafic. Mai grav este faptul că Primăria Capitalei, prin realizarea defectuoasă a benzii RATB din zona Băneasa, a reuşit să compromită idee necesităţii acestui tip de amenajări. Printre cele mai grave erori sunt lipsa de comunicare şi neînţelegerea modului în care se deplasează oamenii.

Astfel, Primăria a implementat câteva frânturi de benzi dedicate transportului public, între Băneasa şi staţia de metrou Aviatorilor, fără să informeze cetăţenii şi fără a le oferi posibilitatea să îşi programeze călătoriile în funcţie de noile amenajări. Administratia Firea nu cunoaşte un lucru esenţial când vine vorba de nevoile oamenilor: pentru a putea face transferul de la autoturism la transportul public în Băneasa, de unde începea banda RATB, ei aveau nevoie de un loc unde să poată lăsa maşinile (amenajări de tip Park&Ride).

Banda RATB a fost desfiinţată în prima zi de muncă de la darea în folosinţă (luni) fără să existe vreun semnal că Primăria intenţionează să realizeze corect astfel de lucrări.

Nici în privinţa infrastructurii pentru biciclete Primăria Capitalei nu face nimic. Totuşi, asta nu o împiedică pe doamna Primar Firea să emită regulat comunicate către presă prin care să precizeze cât de important este mersul cu bicicleta şi să îşi afirme susţinerea pentru cei care aleg acest tip de deplasare. Mai mult, în 2017 au existat chiar şi informări către presă prin care se sugera că ar fi început procedurile de realizare a pistelor pentru biciclete. De fapt, situaţia este neschimbată de 3,5 ani, de pe vremea lui Oprescu: 10 milioane de euro oferiţi de Guvernul României stau necheltuiţi pentru că Primăria refuză să facă infrastructură pentru biciclete. Reamintim că, în urmă cu un an, Ministerul Mediului a anunţat că intenţionează să retragă aceşti bani dacă nu sunt folosiţi.

Conform experţilor care au lucrat la Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) Bucureşti - Ilfov, realizarea unei reţele de piste pentru biciclete şi managementul parcărilor trebuiau să fie prioritare pentru Primăria Capitalei. Dar, cu toate că se mândreşte cu aprobarea PMUD, administraţia locală ignoră principiile care guvernează acest tip de planificare. De fapt, Primăria Capitalei nu a reuşit nici măcar să elaboreze un Regulament de ridicare a maşinilor parcate neregulamentar, cu toate că legea îi permite iar situaţia din trafic impune astfel de măsuri.

Iată de ce, administraţia Firea şi-a câştigat, pe bună dreptate, numele de Primăria Zero!

Protestul a fost notificat, conform legii, încă din 2013. Şi, cu toate că atunci încă nu ştiam cine va fi primar în 2017, iată că Gabriela Firea confirmă în poziţia de primar fără viziune, asigurând continuitatea primarilor incompetenţi din Bucureşti.

Plecarea în marş se va face la ora 15.30 de la intrarea Charles de Gaulle a Parcului Herăstrău. Traseul poate fi parcurs de către orice biciclist. Mai multe detalii despre eveniment aici.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite