Proiecte de infrastructură finalizate anul acesta în Capitală: în Sectorul 3 e linie verde de tramvai, iar Diametrala Berzei - Buzeşti capătă contur

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Două dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din Capitală au fost finalizate de municipalitate spre sfârşitul acestui an, iar în urmă cu aproximativ trei luni au fost reluate lucrările de la pasajul suprateran Mihai Bravu- Splaiul Unirii.

Diametrala Buzeşti- Berzei- Uranus începe să prindă viaţă, iar lucrările de pe segmentul cuprins între Piaţa Victoriei şi strada Vasile Pârvan au fost finalizate chiar în această lună. În ceea ce priveşte rezultatul, străzile Berzei şi Buzeşti au fost lărgite, având acum două benzi de circulaţie pe fiecare sens. Pe partea stângă a bulevardului au fost plantaţi pe trotuar mai mulţi pomi, iar locul în care a fost Hala Matache acum este gol.

Nu sunt bani pentru relocare Halei Matache

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, declara în luna noiembrie că  lucrările de relocare a Halei Matache vor începe imediat după ce va fi găsit „un privat“. Tot atunci, spunea Oprescu, că municipalitatea nu are un buget disponibil pentru acest lucru. „Acum nu am bani“, declara edilul-şef, făcând referire la relocarea halei.

image

În luna martie, municipalitatea a demolat a Halei Matache, lucru necesar pentru a face loc arterei rutiere Buzeşti-Berzei. Hala urmează să fie reconstruită cu ajutorul mai multor elementele arhitecturale cu valoare de patrimoniu, pe un amplasament din apropiere, la 50 de metri în spate.

Proiectul Diametralei Berzei - Buzeşti - Uranus are trei etape, iar prima, cea care a fost finalizată, vizează tronsonul dintre Piaţa Victoriei şi Vasile Pârvan, în timp ce a doua cuprinde zona dintre Vasile Pârvan şi Piaţa George Coşbuc. Cea de-a treia etapă cuprinde tronsonul Piaţa George Coşbuc şi Gara Progresul.

Linie verde de tramvai pe bulevardul Liviu Rebreanu

După ce au sufocat Capitala ani buni, lucrările de pe Bulevardul Liviu Rebreanu din Sectorul 3 încep să se apropie de final, iar şina verde de tramvai de pe bulevard, anunţată de municipalitate cu surle şi trâmbiţe a fost amenajată luna trecută.

Mii de metri pătraţi de gazon au fost puşi între liniile de tramvai de pe bulevard, deşi în acest moment pe acolo nu circulă tramvaie.

image

Lucrările de modernizare de pe porţiunea cuprinsă între bulevardul Nicolae Grigorescu şi bulevardul Camil Ressu au fost finalizate de municipalitate. În cadrul proiectului de reabilitare au fost refăcute trotuarele din zonă, linia de tramvai, partea carosabilă şi s-au amenajat parcări. Totodată, pe trotuar au fost amenajate şi piste pentru biciclişti.

Şantierul de pe bulevardul Liviu Rebreanu a fost deschis în 2011, iar lucrările sunt împărţite pe două tronsoane, după cum explică Ion Dedu, directorul executiv al Direcţiei Transporturi din Primăria Capitalei.

Primul dintre acestea, aici unde există linia verde de tramvai, bulevardul Camil Ressu- bulevardul Nicolae Grigorescu, a fost finalizat la sfârşitul lunii noiembrie, iar cel de-al doilea tronson este cuprins între bulevardul Nicolae Grigorescu şi bulevardul 1 Decembrie.

Primul pod, gata în luna martie

Deşi lucrările de la Pasajul Mihai Bravu- Splaiul Unirii au fost oprite în 2012, acestea au fost reluate în toamna acestui an.

În urmă cu circa o săptpmână, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a verificat stadiul lucrărilor de la pasajul suprateran şi a declarat că şoferii ar putea circula pe primul pod al lucrării de infrastructură în luna martie a anului viitor.

image

„Pe 6 ianuarie înţeleg că va fi adus şi ultimul tablier pentru că podul să se poată traversa în întregime. Aşa cum puteţi vedea, scheletul podului este terminat şi susţinut. Cred că dacă vremea ne va permite, undeva în martie 2014 se va putea circulă pe acest pod“, a precizat edilul-şef, adăugând că primul pod este finalizat în proporţie de 65%.

Pasajul Mihai Bravu - Splaiul Unirii va avea două poduri paralele, peste Splaiul Unirii/Râul Dâmboviţa şi, respectiv, peste intersecţia Prelungirea şoseaua Mihai Bravu - Calea Văcăreştilor.

Podurile, unul cu o lungime de 675,4 metri şi altul cu o lungime de 687,7 metri, vor avea câte două benzi de circulaţie pe fiecare sens, iar primul esre terminat în proporţie de 65%.

Primăria Capitalei a atribuit în august, prin licitaţie restrânsă accelerată, asocierii italiene Astaldi Spa - Astalrom SA un contract de 155,7 milioane de lei (35 milioane euro), inclusiv TVA, pentru finalizarea lucrărilor la pasajul Mihai Bravu - Splaiul Unirii.

Pe aceeaşi temă:

FOTO Cum arată linia verde de tramvai de pe Bulevardul Liviu Rebreanu şi de când va fi gata reabilitarea întregului bulevard

Sorin Oprescu susţine că primul pod al pasajului Mihai Bravu ar putea fi gata în martie. Pasajul va fi traversat zilnic de 48.000 de maşini

Pasajul Mihai Bravu-Splaiul Unirii prinde contur. Primul pod va fi gata în luna martie a anului viitor. Oprescu: „Am recuperat nouă luni de întârziere“

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite