Capcane pe DE 70. Şoseaua europeană dintre Turnu Severin şi Orşova, plină de gropi şi denivelări

Capcane pe DE 70. Şoseaua europeană dintre Turnu Severin şi Orşova, plină de gropi şi denivelări

O groapă pe unul din viaductele de pe DE 70 FOTO Alexandra Georgescu

Pe tronsonul dintre Drobeta Turnu Severin şi Orşova au apărut o mulţime de gropi, spre disperarea şi furia şoferilor, care spun că îşi rup maşinile în craterele din carosabil. Drumul European 70 a fost reabilitat în 2011 cu fonduri europene în valoare de 45 milioane de euro, lucrările fiind executate de către o firmă italiană.

Ştiri pe aceeaşi temă

Când vorbeşti de o şosea europeană nici prin gând nu îţi trece că dacă nu eşti atent la carosabil rişti să-ţi rupi maşina în două ori şi mai grav să cazi în Dunăre. Mulţi conducători auto care traversează tronsonul de drum european Drobeta Turnu Severin – Orşova, furaţi de frumeseţea zonei, nu sunt foarte atenţi la gropile formate de-a lungul rosturilor de pe viaducte, aşa că nu o dată au intrat cu maşinile în craterele din carosabil.

„Asta e România. Pentru noi aşa e normal, un drum european cu gropi”, spune un şofer.

Un severinean, care face naveta zilnic la Orşova, spune că cel mai afectat este sectorul de drum de la barajul Porţile de Fier până la Vodiţa:  „Îmi rup maşina destul de des până la Orşova şi înapoi. Cel mai distrus e drumul de la baraj pâna la Vodiţa, după Vodiţa e mai ok până la Orşova, dar imediat după baraj e groaznic. La început când s-a făcut drumul mergeai cu 140 la oră şi nu simţeai nimic, acum mergi cu 80 şi te doare sufletul când dai în rosturi. Cred că sunt gropi şi de 15-20 cm lăţime şi lungime, cam de 60-1 m de-a latul drumului, ca şi adâncime nu aş putea spune”.

Gropile nu sunt singura problemă. Pe marginea drumului sunt denivelări extrem de periculoase, care pot pune probleme serioase conducătorilor auto aflaţi în tranzit, în special pe timp de noapte.

Lucrările de reabilitate la Drumul European 70 au fost finalizate în decembrie 2011, iar investiţia, de peste 45 de milioane de euro, a fost un proiect european cofinanţat de Guvernul României. Contractul de reabilitare a secţiunii Drobeta Turnu Severin – Bahna a Drumului Naţional 6, inclusiv construcţia variantei de ocolire a municipiului, a fost atribuit firmei italiene JV Pizzarotti - Tirrena Scavi, prin licitaţie internaţională deschisă, beneficiarul final fiind Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România S.A.

Contractul, în valoare totală de 45.063.151,1 euro, din care 26.479.538,05 euro a reprezentat contribuţia Comisiei Europene, a avut ca scop reabilitarea DN 6, km 332+150 – km 358+000, parte a reţelei de drumuri TEN - T şi construcţia variantei de ocolire în vederea eliminării blocajelor rutiere din zona Drobeta Turnu Severin. În cadrul proiectului ISPA au mai fost reabilitate 27 de viaducte, cinci poduri, s-au consolidat tunelele rutiere şi s-a realizat protecţia versantului de-a lungul Dunării.

O groapă pe un viaduct FOTO Alexandra Georgescu 

Imagini din aceeasi galerie
  • O groapă pe un viaduct FOTO Alexandra Georgescu 
  • O denivelare în dreptul viaductului Vodița FOTO Alexandra Georgescu 
  • Gropi și pe viaductul Oreva FOTO Alexandra Georgescu 
  • Gropi și pe viaductul Slătinicul Mare FOTO Alexandra Georgescu 
Distribuie imaginea
citeste totul despre: