Mărci de maşini mai puţin cunoscute, pe străzile din Timişoara interbelică FOTO

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Autoturismul marca Adler cu numărul 527-Tms
Autoturismul marca Adler cu numărul 527-Tms

Chandler, Berliet, Brennabor, Adler, De Soto, Essex sunt mărci de autovehicule care circulau pe străzile Timişoarei de altădată.

Adler a fost o marcă de autovehicul produs din 1898 într-o fabrică de biciclete din Frankfurt (Germania). După doi ani de produs doar biciclete, în 1900 au ieşit primele modele de maşini. În 1913 existau deja opt modele de autovehicule Adler. Ultimele maşini civile au ieşit de pe poarta fabricii în 1941. 

Maşinile Adler au fost importate la Timişoara de firma Electron, care pe lângă maşini distruibuia şi biciclete, aflăm din albumul „Automobilele în Timişoara interbelică”, editat de Vlad Capotescu.

În 1930, firma Electron îşi avea sediul în gangul de lângă Palatul Episcopiei Romano-Catolice, din Piaţa Sf.Gheorghe. 

Modele de maşini mai puţin celebre pe străzile din Timişoara

Berliet a produs primul automobil în 1895, iar în 1924 existau şase modele. Automobilele franceze au fost importate la Timişoara de firma P.Corcea şi Fii, ce îşi avea sediul la parterul Palatului Camerei de Comerţ. În 1929, în Timişoara erau înregistrate patru maşini Beliet. 
 

În 1971, fraţii Hermann şi Adolf Reichstein au fondat o fabrică de cărucioare şi biciclete pentru copii. În 1901, este produsă prima motocicletă, iar în 1903 primul automobil. Cel mai celebru model a fost în anii 30, Juwel 6. În 1929, în Timişoara circulau trei maşini Brennabor.
 

Maşini în Timişoara interbelică

Compania Chandler a fost înfiinţată în 1913, de Friedrich Chandler. În 1927 erau disponibile zece versiuni. Pe fondul crizei economice apărute în 1929, fabrica a fost cumpărată de Hupp Motor Company, ultimul Chandler fiind produs în 1930. 

Modele de maşini mai puţin celebre pe străzile din Timişoara


 

Patru exemplare au circulat la Timişoara, în 1929.

De Soto era o marcă americană fondată în 1928 cu scopul de a oferi modele mai ieftine decât Chrysler. Aşa a şi supravieţuit crizei economice din 1929-1933. Producţia de automobile civile a încetat în 1942, fiind înghiţit de Chrysler. 

Modele de maşini mai puţin celebre pe străzile din Timişoara


 

Reprezentanţa De Soto din Timişoara se afla pe Bulevardul Regina Maria, în Palatul Ciobanu.

Citiţi şi:

Chevrolet, una dintre mărcile preferate ale românilor în perioada interbelică. Chiar şi Jandarmeria avea o asemenea maşină

FOTO Cum arătau primele modele de Fiat care au circulat în România. Era maşina omului de rând în perioada interbelică

FOTO Maşinile din perioada interbelică. Ce marcă a rămas în istorie pentru prima participare românească la Raliul Monte-Carlo, în 1928

Câte maşini erau înmatriculate în Timişoara în 1925. Peste o sută dintre ele erau marca Ford

FOTO Vizita Regelui Carol al II-lea la Timişoara. Imagini cu monarhul într-o superbă limuzină Hispano-Suiza

Maşinile timişorenilor din perioada interbelică, o carte-document cu peste 150 de fotografii inedite


EXCLUSIV Circula pe străzile Timişoarei după Al Doilea Război Mondial. Povestea celui mai bătrân autoturism din oraş

O superbă maşină americană postbelică pe străzile Timişoarei, în plină eră stalinistă. „Una dintre ultimele maşini vestice importate oficial în România“
 

Colecţie inedită cu cele mai vechi permise de conducere din România. Timişoreanul Francisc Keller deţinea, în 1927, carnet pentru a conduce un Ford T
 

Ingeniozitate. Un timişorean cumpăra şasiuri de Chevrolet şi le transforma în camioane şi autobuze

Fotografii neştiute din Timişoara anilor '40. Ofiţeri nazişti fericiţi să se afişeze cu proprietarul unei maşini Dodge superbe

FOTO Maşinile timişorenilor în perioada interbelică: „Preferau modelele făcute în Europa: Mercedes, Ford, Opel sau Fiat. Circulau şi zece Rolls-Royce-uri“

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite