Conectarea aeroportului din Timişoara pe calea ferată. Proiect în premieră naţională

Conectarea aeroportului din Timişoara pe calea ferată. Proiect în premieră naţională

Trenul care face legătura între Viena şi aeroportul din aproperea capitalei

Conectarea aeroportului din Timişoara pe calea ferată reprezintă un proiect de infrastructură demn de o capitală culturală europeană, susţin cei de la USR.

Ştiri pe aceeaşi temă

În perspectiva anului 2021, când Timişoara va fi capitală culturală europeană, USR le propune autorităţilor locale şi judeţene să colaboreze pentru realizeze unui proiect modern; conectarea aeroportului din Timişoara pe calea ferată. 
 
“Suntem conştienţi că un asemenea plan ambiţios trebuie realizat în colaborare de către Primărie, Consiliul Judeţean şi Ministerul Transporturilor. Dar Primăria Timişoarei trebuie să fie instituţia care să impulsioneze dezvoltarea sa şi să fie principalul său susţinător, căci tocmai Timişoara şi timişorenii ar fi principalii beneficiari”, susţin cei de la USR.
 
Primul oraş din România legat de aeroport pe calea ferată
 
Conform proiectului, durata estimată de implementare ar fi 12-16 luni, iar valoarea investiţiei 25 milioane lei. „Obiectivul este dezvoltarea unei alternative de transport de tip tren urban care să asigure accesul facil între oraşul Timişoara şi Aeroportul Internaţional. Conectarea alternativei de transport de tip tren urban între ruta feroviara 213 existentă (Timişoara -Lipova) şi Aeroportul Internaţional Timişoara”.
 
Legătura pe calea ferata a AIT de ruta feroviara 213 existentă, Timişoara – Lipova, presupune realizarea unui segment feroviar de o linie pe o lungime de aproximativ 1.5 kilometri, segment care într-o primă etapă poate fi dat în folosinţă şi neelectrificat.

„Primăria Timişoara în calitate de principal beneficiar, trebuia să identifice cele mai eficiente metode de convingere a părţilor implicate. Ca acest proiect să fie finalizat cel târziu la finele anului 2020, primele investiţii trebuiesc alocate încă de anul acesta şi intreprinse măsuri concrete de demarare a proiectului. Această propunere de proiect apare şi în noul Plan Urbanistic General (PUG) al Timişoarei şi de asemenea a fost prezentată şi în Proiectul Vision 2030”, se mai arată în proiectul prezentat de USR.
 
Realizarea acestui proiect ce ar marca încă o premieră pentru Timişoara: primul oraş din România legat de aeroport pe calea ferată.
 
Creşte numărul de pasageri pe Aeroportul Timişoara
 
Legătura aeroportului cu Timişoara devine o problemă în contextul în care traficul de călători anual pe Aeroportul Internaţional a ajuns la 1,7 milioane pasageri şi se estimează o creştere la aproximativ 2 milioane de pasageri pentru anul 2018. Sunt premise de creştere în condiţiile în care Timişoara va fi în 2021 Capitala Culturală Europeană.
 
Pasagerii curselor aeriene cu plecare – sosire pe AIT şi însoţitorii acestora pot să opteze pentru deplasarea spre, respectiv dinspre AIT doar pentru transportul rutier: auto personal, taxi, respectiv transport public, ceea ce presupune implicit costuri ridicate şi mai ales consum mare de timp. 
În acest moment, societatea de transport public STPT (fostul RATT) operează două rute de autobuz care fac legătura dintre Timişoara şi Aeroportul Internaţional: Autobuzul E4, pe ruta Bastion – AIT – retur, cu frecvenţa de 1 cursa / ora; Autobuzul E4b, pe ruta Gara de Nord – AIT – retur, cu frecvenţa de 4 curse/ zi.


 
LEGENDĂ
 
-în portocaliu, ruta de autobuz existent E4B;
-în albastru, ruta de tren urban propusa în condiţiile în care segementul de cale ferată dintre AIT şi ruta feroviară 213 ar fi disponibil: Gara de SUD (Mall Shoping Center)  – Gara de NORD – Gara de EST – Liceul Silvic – Giarmata Vii.
-cu negru staţiile de călători pe ruta propusă;
-cu galben staţiile de călători adiţionale care pot fi dezvoltate ulterior (Iulius Mall, Business Center P-ţa 700, Pasaj str. Ardealului);
-în roşu, noul tronson propus pentru conexiunea cu Aeroportul Internaţional Timişoara.
 
Citiţi şi:
 
 
 
 
citeste totul despre: