Un nod rutier cu pasaj subteran este soluţia găsită pentru fluidizarea traficului pe DN 7 la intrarea pe autostrada A1

Un nod rutier cu pasaj subteran este soluţia găsită pentru fluidizarea traficului pe DN 7 la intrarea pe autostrada A1

Intersecţia dintre DN 7 şi DN 76.

Un nod rutier complex, prevăzut cu pasaje subterane şi supraterane va fi construit la intrarea în municipiul Deva dinspre Arad, în zona intersecţiei dintre DN 7, DN 76 şi descărcarea rutieră de la Şoimuş a Autostrăzii Lugoj – Deva. Proiectul are ca scop fluidizarea traficului rutier pe cele două drumuri naţionale.

Ştiri pe aceeaşi temă

Lucrările la Lotul IV al viitoarei autostrăzi Lugoj – Deva vor fi realizate până la sfârşitul anului 2017, potrivit celor mai recente informări ale Companiei Naionale de Infrastructură Rutieră (CNAIR), iar şoferii vor putea intra pe autostradă prin nodul rutier de la Şoimuş, localitate învecinată municipiului Deva. Un alt nod rutier, menit să reducă riscul accidentelor în zona intersecţiei dintre DN 7 şi DN 76, din imediata vecinătate a autostrăzii, va fi realizat la intrarea în municipiul Deva.

„Nodul rutier va cuprinde pasaje supraterane şi subterane şi va fi amplasat în zona fostei exploatări miniere din Deva”, a declarat viceprimarul Devei, Răzvan Mareş, care susţine că a primit asigurări de la reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara că investiţia va fi realizată.
Studiul de fezabilitate al proiectului este realizat de SC Transproiect SA, în urma unui contract de 138.500 de lei, fără TVA, semnat cu CNAIR.

„DN7 are trei benzi de circulaţie care prezintă între ele diferenţe de nivel semnificative şi anume: în zona intersecţiei DN7 cu DN76, diferenţa de nivel dintre banda de circulaţie care asigură relaţia Deva - Şoimuş şi banda de circulaţie care asigură relaţia Şoimuş - Arad este de circa 5,27 m, iar intre DN7 şi DN76 în zona virajului la stânga, diferenţa de nivel este de 1,00 m. Totodată, pe DN76, la km 0+100 există un pod peste râul Mureş având o pantă de profil longitudinal de aproximativ 3,68 la sută, iar pe DN7 panta de profil longitudinal este de aproximativ 6 la sută. DRDP Timişoara a realizat o simulare a traficului greu pentru virajul la stânga de pe DN7, soluţia de amenajare a unei intersecţii pe traseul existent nefiind viabilă din punct de vedere al circulaţiei rutiere”, informa Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara, în caietul de sarcini al proiectului.
Din 2014, în zona de la intrarea în municipiul Deva, pe Drumul Naţional 7 au fost amenajate două giraţii aflate la o distanţă de circa un kilometru una faţă de cealaltă. Pe acest tronson, sensurile de mers sunt despărţite de parapeţi din beton. Soluţia provizorie este folosită de trei ani pentru a înlătura riscurile de producere a accidentelor rutiere şi ambuteiajele, la intrarea şi ieşirea autostrăzii Deva – Sibiu.


Vă recomandăm să citiţi şi:

VIDEO Accident rutier cu trei maşini, petrecut pe DN 7, la intrarea în Deva: un drumar a fost rănit în impact

Un angajat care efectua lucrări de reparaţii pe Drumul Naţional 7, la intrarea în municipiul Deva, dinspre Arad, a fost rănit în urma unui accident rutier în care au fost implicate trei maşini. Şi un şofer a avut de suferit.

Autostrada Lugoj – Deva şi „blestemul Peşterii cu lilieci”. Dealul din jurul grotei este excavat, dar liliecii rezistă

Dealul de la marginea satului Şoimuş este excavat în aceste zile pentru a face loc traseului viitoarei autostrăzi Lugoj – Deva, însă în zona Peşterii – Tunel, în care se ascund câţiva lilieci, lucrările sunt blocate. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere caută soluţii pentru relocarea acestor vietăţi.

VIDEO Autostrada Deva - Lugoj văzută din avion. Filmările aeriene care arată cât au lucrat constructorii în ultimul an

Filmările aeriene realizate pe cele trei tronsoane nefinalizate din autostrada Deva – Lugoj prezintă un şantier întins zeci de kilometri, presărat cu câteva porţiuni de asfalt. Gradul de filanizare al proiectului de infrastructură este mai mic de 25 la sută.

VIDEO Ghinionistul de pe Autostrada Deva – Lugoj: bătrânul care aşteaptă de doi ani suma de un leu pentru metrul pătrat cedat statului român

Vasile Muntean (70 de ani) a aflat că trebuie să primească suma de un leu pentru o parcelă de un metru pătrat pe care a cedat-o constructorilor Autostrăzii Deva – Lugoj. Bătrânul din comuna hunedoreană Lăpugiu de Jos aşteaptă de aproape doi ani banii şi se simte uitat de statul român.

citeste totul despre: