Un gălăţean a inventat automobilul cu motoare electrice în roţi, care fuge cu 160 km/h!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

"Invenţia" aparţine gălăţeanului Marin Dobre, părintele Trabantului electric. De data aceasta a ales un Opel Corsa pe care l-a dotat cu două motoare cu autonomie de până la 300 de kilometri.

Supranumit şi "Părintele Trabantului electric", gălăţeanul Marin Dobre dă o nouă lovitură pe piaţa maşinilor electrice şi brevetează primul autovehicul din oraş care are motorul electric amplasat chiar în roţi. Totul, spune acesta, din cauza preţurilor mari la combustibili, dar şi din dorinţa de a arăta lumii că nu trebuie să fii mare producător auto pentru a scoate un model interesant
Pentru ultimul proiect omul nostru a schimbat puţin tradiţia şi a echipat cu motor electric un Opel Corsa, asta după ce transformase în autovehicule electrice două Trabanturi: "Trabi 001" şi "Trabi 002".

"Celelalte modele aveau legătură cu cutia de viteze, depindeau de ea. La modelul al doilea, cel puţin, am folosit o cutie de viteze de la un Trabant din 1998. Acum scoatem cutia de viteze şi montăm două calculatoare de proces care transmit curentul electric în cele două roţi din spate", spune Marin Dobre.


A fost nevoit să facă şi o modificare la sistemul de frânare: a scos tamburii cu care era dotată maşina din fabrică şi a montat discuri, folosite de regulă la maşinile cu motoare electrice.

"O noutate este şi faptul că scoţând cutia de viteze (n.r. - maşina nu va fi un hibrid!) funcţia de diferenţial trebuie preluată de partea electronică a autovehiculului aşa că am conceput un soft care se va «ocupa» de tot!", ne-a mai spus Marin Dobre.

Viteza maximă? 160 km/h!


Maşina va fi alimentată de la opt baterii litiu-ion de 12 volţi, a căror încărcare durează între şase şi opt ore. L-au costat pe împătimitul colecţioanr aproape 10.000 de lei noi.

"Faptul că motoarele sunt cu magneţi neodinaţi, conferă autovehiculului o autonomie mult mai mare. Eu cred că maşina va putea circula lejer 300 de kilometri. În funcţie de sectorul de drum pe care va circula, avem garanţia că autovehiculul poate atinge chiar şi 160 de kilometri pe oră", explică părintele

Trabantului electric. Tehnic vorbind, câmpul magnetic este este dezvoltat de aceşti magneţi neodinaţi, iar rotorul nu mai consumă curent, aşa cum se întâmplă la cele două Trabi - 001 şi 002.

Marin Dobre a muncit la această maşină mai bine de trei luni. La el în atelier şi totul făcut deocamdată din pasiune, pentru că abia de acum urmează greul.
"Maşina va intra în probe şi apoi ne vom lupta să o omologăm RAR. Abia după-aceea putem spune că am realizat ceva", ne-a mai precizat Marin Dobre.
Omul a cheltuit şi pentru acest proiect o grămadă de bani, dar spune că merită toţi banii.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite