FOTO Podul Calafat-Vidin a fost  inaugurat în prezenţa lui Victor Ponta şi a comisarului european Johannes Hahn. Podul a fost botezat „Noua Europă“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Noul pod Calafat-Vidin a fost inaugurat vineri, în prezenţa autorităţilor române şi bulgare. Intrastructura rutieră care face legătura cu podul a fost deja construită, atât în România, cât şi în Bulgaria.

UPDATE Noul pod peste Dunăre dintre România şi Bulgaria, de la Calafat-Vidin, va fi denumit „Noua Europă“ („New Europe“), a anunţat premierul Victor Ponta, precizând că a convenit acest lucru într-o discuţie avută cu preşedintele bulgar, la ultimul Consiliu European. „Am discutat la ultimul Consiliu European cu preşedintele Bulgariei şi împreună ne-am gândit, am şi propus şi aşa va rămâne“, a spus Ponta.

Podul a fost inaugurat vineri, în prezenţa comisarului european pentru politică regională, Johannes Hahn, care s-a referit de asemenea la acest pod folosind denumirea "New Europe".

România şi Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului Calafat-Vidin în martie 2000, însă iniţierea proiectului a întârziat din cauza fondurilor insuficiente.

Podul Calafat-Vidin are o lungime de aproximativ doi kilometri, două benzi rutiere pe sens, o linie de cale ferată, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti. Toate taxele rutiere vor fi încasate de statul român, iar bulgarii vor rămâne doar cu taxele feroviare. Pentru traversarea podului din Bulgaria în România, va fi percepută o taxă de cel mai probabil de 2 euro în cazul autoturismelor, iar pietonii şi cicliştii vor trece gratuit.

Şoferii de autoturisme cu cel mult 8+1 locuri şi de maşini transport marfă cu greutate mai mică de 3,5 tone vor plăti o taxă de 27 lei (6 euro) pentru trecerea peste noul pod de la Calafat la Vidin, pentru maşinile cu mai mult de 9 locuri şi maximum 23 locuri pe scaune taxa fiind de 54 lei (12 euro).

Imediat după ce se va da drumul la pod, distanţa dintre Vidin şi Calafat va fi parcursă în doar câteva minute. Ruta de tranzit după finalizarea podul Calafat-Vidin este: Germania-Zagreb-Belgrad- Drobeta-Turnu-Severin- Calafat-Vidin- Sofia-Salonic sau Istanbul. Firma constructoare a podului este FCC Construccion din Spania.Costul construcţiei podului este estimat la circa 273 de milioane de euro, din care partea bulgărească plăteşte circa 225 de milioane de euro, iar restul revine statului român.

Craiova



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite