Secretul eficienţei în afaceri. Un ONG clujean a obţinut 28 de milioane de euro cu o investiţie de 4 milioane de la UE

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Asociaţia Patronilor şi Meseriaşilor Cluj a accesat 4 milioane de euro de la UE pentru a învăţa 2.200 de angajaţi de la 150 de firme din întreaga ţară strategii de management dezvoltate de companii precum Toyota, Motorola şi Nissan. Firmele care au implementat strategiile au avut un avantaj de 28 de milioane de euro.

Proiectul demarat de Asociaţia Patronilor şi Meseriaşilor Cluj - „Creşterea adaptabilităţii lucrătorilor şi a întreprinderilor”, finanţat cu circa 4 milioane de euro de la UE, a fost finalizat, duminică, la doi ani de la începerea implementării.  Obiectivul ONG-ului clujean, în parteneriat cu Renault Consulting GIE şi cu firma de consultanţă Calitop a fost de a instrui 2.200 de angajaţi  din industria prelucratoare, cu focalizare pe automotive, cu privire la cele mai performante tehnici de management. Astfel, cei mai mulţi beneficiari ai proiectului, 1.200 de persoane, sunt de manageri de producţie şi tehnicieni/ingineri de proces. În final, de cunoştinţele acumulate de aceştia au fost implementate în 150 de firme din toată ţara, dintre care amintim Robert Bosch România, Pirelli Tyres, Continental, Dacia, Renault, Autoliv, Odu Rom Manufacturing, HUF România, Simea, Cooper Standard.

"Am fost uimit de birocraţia din România. Pe de altă parte, proiectul ne-a făcut o plăcere deosebită pentru că oamenii au fost foarte deschişi să înveţe şi presupun că succesul acestui proiect se datorează celor care au participat. Am fost surprins de nivelul de competenţă al oamenilor.   Pierre Chemarin, manager la Renault Consulting 

Avantaj de 28 de milioane de euro

Augustin Feneşan, preşedintele  Asociaţia Patronilor şi Meseriaşilor Cluj şi mangerul proiectului, a susţinut că suma cheltuită pare foarte mare, însă dacă te gândeşti la rezultate situaţia se schimbă. „În general banii investiţie în POSDRU sunt văzuţi ca o pierdere.  Am oferit celor 150 de firme 10 zile de cursuri, plus încă 15 zile de consultanţă în întrepridere. O societate comercială ar fi trebuit să investească aproximativ 50.000 de euro pentru aceste servicii. De ce aşa de mult? Pentru că aceste metodologii care au făcut obiectul proiectului au succes în toată lumea pentru că sunt orientate spre crearea de plus valoare. Dacă la sfârşitul zilei nu ai un beneficiu net, nu are sens”, a explicat specialistul de la Asociaţia Patronilor şi Meseriaşilor Cluj. Conform lui Feneşan aceste metodologii au funcţionat şi la firmele din România: „În urma implementării acestui proiect în  cele 150 de firme s-au făcut economii agregate de 28 de milioane de euro. Comisia Europeană a investit 4 milioane de euro, iar avatajul economic a fost de 28 de milioane de euro. Sunt rezultate auditate de departamentele interne din cadrul acestor companii şi ne referim la firme ca Bosch, Continental, Pirelli”.

Care sunt metodele „minune”

Una dintre cele mai importante componente ale proiectului a fost trainingul în metode organizaţionale inovatoare Lean6Sigma şi QC Story, pentru 1.200 de manageri de producţie şi tehnicieni/ingineri de proces. Trainingul a fost ţinut de specialişti de la Calitop (România) şi Renault Consulting (Franţa). Lean Mananagement (consacrat sub numele de Kaizen şi desăvârşit în Toyota Production System) s-a impus ca una din cele mai de succes abordari de creştere a competitivităţii, scopul său fiind eliminarea risipei din fluxurile de producţie. Metoda 6 Sigma, dezvoltată în cadrul Motorola, urmăreşte îmbunătăţirea calităţii prin identificarea şi eliminarea cauzelor neconformităţilor şi minimizarea variaţiei în procesele de fabricaţie. Lean, în combinaţie cu 6 Sigma a devenit o bună practică, adoptată de majoritatea covârşitoare a companiilor lider, din întreaga lume. Instruirea QC Story reprezintă un set de competenţe derivat din metodele de problem solving ale Nissan. 

Citeşte şi 

Cluj: Preşedintele Asociaţiei Patronilor şi Meseriaşilor spală vase cot la cot cu angajaţii

FOTO VIDEO Şomerii de la Mechel Câmpia Turzii vor face şoşoni de schi pentru compania franceză Salomon

Gigantul Bosch angajează 1.000 de persoane. Ce salarii se vor plăti şi ce cer nemţii de la muncitorii lor

Bosch organizează special un târg de joburi la Cluj ca să-şi angajeze circa 100 de oameni

Fabrica Bosch din Blaj, cea mai mare investiţie din Alba în ultimii 10 ani

Compania Bosch inaugurează a treia fabrică la Blaj: 45 de milioane de euro investiţie şi 320 de noi locuri de muncă

 
Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite