Evaluare Naţională 2016, proba la matematică. Candidaţii au avut de furcă cu geometria: „Nu i-am dat de cap la problema cu triunghiul”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Candidaţii au dezbătut intens modul cum au rezolvat problemele la matematică FOTO Sebastian Dan
Candidaţii au dezbătut intens modul cum au rezolvat problemele la matematică FOTO Sebastian Dan

Evaluare Naţională 2016. Proba de matematică la evaluarae naţională 2016 le-a dat de furcă candidaţilor. Elevii care au ieşit de la examenul de capacitate spun că subiectele de la algebră au fost uşoare, însă au avut de furcă cu o problemă la geometrie.

Părinţii nu s-au mai grăbit să vină la lcoală pentru a-şi aştepta copii cu o oră înainte de expirarea timpului regulamentar de examen de la Capacitate. 

„I-am spus să nu se grăbească, chiar dacă a terminat toate subiectele. Să stea în clasă şi să verifice rezolvările cu atenţie la fiecare subiect. I-am explicat că nu primeşte o notă mai bună dacă predă primul din clasă lucrarea”, ne spune un părinte.
 

Dacă la proba de limba şi literatura română primii elevi au ieşit după prima oră de examen, la matematică lucrurile nu au mai fost atât de simple. În jur de ora 10.40 pe uşa Colegiului Naţional Johannes Honterus a apărut un elev. Era mulţumit de ce a făcut, însă a recunoscut că „nu i-am dat de cap la problema cu triunghiul, unde trebuia să demonstrăm că două segmente sunt paralele şi să calculăm perimetrul unui triunghi. Paralelismul l-am demonstrat, punctul al doilea nu am reuşit să îl fac”.

Evaluare Naţională 2016. ”Cred că am făcut bine”

„Cred că am făcut bine şi o sa iau peste 8. La algebră a fost uşor, cu geometria a fost mai greu, dar sper să iau o notă mare pentru că din ce am vorbit cu colegii mei şi ei au avut aceleaşi rezolvări ca mine”, spune Miruna.

Tot de geometrie s-a plâns şi o altă candidată: „Ne-a picat ceva cu o prismă triunghiulară. Nu am ştiut să o rezolv, dar cred că nu o să am probleme. Eu sper să iau peste şase. Ca să fiu sinceră, mie nu mi-a păcut niciodată la mate’”, spune Alesia.

O mică dispută s-a isccat între elevi şi în privinţa citirii unei diagrame. O parte dintre elevi s-au încurcat între a stabili ce reprezintă cifrele pe cele două axe, iar un subiect care părea banal a ajuns să le scadă nota finală la acest examen.

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite