STUDIU Bărbatul efeminat, noua specie a secolului XXI

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Bărbatul vremurilor moderne îşi lărgeşte orizonturile atunci când vine vorba de frumuseţe. Acesta simte din ce în ce mai mult cum presiunea unui aspect plăcut îi apasă pe umeri.

Caracterul efeminat al bărbatului este de necontestat, potrivit unui studiu realizat de JWT, companie de comunicare şi marketing, care a realizat un sondaj în rândul a 1.000 de bărbaţi din Statele Unite ale Americii (SUA) şi din Marea Britanie, scrie „Huffington Post”.

Atunci când bărbaţii erau bărbaţi, masculinitatea era clar definită. Astăzi convenţiile între cele două genuri devin din ce în ce mai neclare, bărbaţii formulând o ideea mult mai nuanţată a masculinităţii. De altfel, trei pătrimi din cei aproximativ 1.000 de bărbaţi intervievaţi sunt de acord că nici bărbaţii, dar nici femeile nu trebuie să mai confirme rolurile şi comportamentele tradiţionale, din moment ce genul nu mai defineşte o persoană la fel de mult precum o făcea în urmă cu câţiva ani.

Obiceiuri comune cu ale femeilor

Studiul arată că bărbaţii milenari sunt mult mai predispuşi să accepte produse şi deprinderi specifice îngrijirii femeilor. Intitulat „The State of Men” („Standardul masculin” n.r.), lucrarea oferă o privire de ansamblu asupra schimbării de mentalitate de care bărbaţii suferă, evidenţiind, în acelaşi timp şi produsele sau activităţile specifice femeilor pe care aceştia au început să le abordeze. Astfel, din totalul bărbaţilor intervievaţi, 54% au declarat că folosesc produse de îngrijire a pielii cum ar fi crema hidratantă sau crema de ochi, 33% folosesc ceara pentru îndepărtare părului, 39% folosesc balsam de buze, 29% îşi fac manichiura, 24% îşi fac tratamente faciale, 13% se pensează, 19% folosesc loţiuni de bronz, 10% folosesc creme anti-cearcăne, 9% folosesc fond de ten.

Chiar dacă un procent de 26% din cei intervievaţi a lăsat de înţeles că nu folosesc niciunul dintre aceste produse, constatarea nu schimbă cu nimic faptul că bărbaţii cheltuie la fel de mulţi bani ca femeile pe produse de îngrijire.

Chiar şi aşa, industria produselor de îngrijire destinate bărbaţilor a atins un punct economic culminant din 2006 până în 2011, an în care veniturile la nivel mondial au depăşit 24 de miliarde de euro. Aceste venituri au fost generate nu numai de bărbaţi obişnuiţi, ci şi de vedete cunoscute. Tocmai acest unghi de abordare a fost scontat de industria de publicitate care a văzut în celebrităţile de sex masculin înlocuitorii ideali ai modelelor. „Acum zece ani era destul de dificil pentru un actor să recunoască că foloseşte produse de îngrijire”, spune Valeria Manini, director la Bulgari Parfumes, pentru „The New York Times”.

Prejudecăţile bărbaţilor

Dar, chiar dacă par îngrijorătoare, procentele reflectă o realitate în care bărbaţii au la dispoziţie la fel de multe alternative precum femeile. Lucrul acesta este demonstrat şi de numeroasele saloane destinate exclusiv bărbaţilor, cum este cazul afacerilor de acest fel iniţiate de celebrul designer de origine americană Marc Jacobs. Nu este de mirare că opt din zece bărbaţi intervievaţi au declarat că aspectul este o componentă importantă a vieţii lor, aşa cum se întâmplă şi în cazul femeilor.

Cel mai important aspect pe care studiul l-a relevat a fost pleiada de prejudecăţi de care bărbaţii au început să sufere. Astfel, 28% din cei intervievaţi au declarat că se tem de căderea părului, 40% se tem să nu facă burtă din cauza excesului de bere, pe când 32% se simt frustraţi pentru că nu şi-au dezvoltat musculatura corpului. 14% se tem că nu sunt destul de graşi, 17% nu vor să aibă păr în exces pe corp, 30% nu vor să aibă „sâni de bărbaţi”, în timp ce pentru un procent de 17% niciuna dintre aceste probleme nu prezintă o importanţă.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite